اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در بافق رخ داد

اطفاء حریق در جنگل‌های دست کاشت محور بافق ـ یزد

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق گفت: با بیش از دو ساعت تلاش بی‌وقفه، حریق رخ داده در جنگل‌های دست‌کاشت محور بافق مهار شد.

اطفاء حریق در جنگل‌های دست کاشت محور بافق ـ یزد

ابوالفضل دلاوری‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق اظهار داشت: در پی تماس تلفنی در مورد وقوع حریق در جنگل‌های دست‌کاشت محور جاده بافق ـ یزد، بلافاصله نیروهای اداره منابع طبیعی با هماهنگی نیروی انتظامی و آتش نشانی شهرستان بافق به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: آتش سوزی در نواری به طول 200 متر در حاشیه جاده رخ داد که با کمک نیروهای مستقر در منطقه و با بیش از دو ساعت تلاش بی‌وفقه، آتش به صورت کامل اطفاء و از پیشروی آن جلوگیری شد.

دلاوری‌پور در مورد میزان خسارت وارد شده بیان کرد: آتش به 100 اصله درخت گز 30 ساله خسارت وارد کرده است.

وی، علت حادثه را بی‌توجهی و سهل‌انگاری برخی افراد دانست و افزود: حفاظت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی در بخش جنگل، مرتع، بیابان و ... با توجه به سطح وسیع این اراضی همچنین نبود نیروی کافی برای گشت در عرصه‌ها، تنها با مشارکت و همکاری مردم امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: مردم به هنگام مشاهده قطع درختان در محدوده جنگل‌های طبیعی و دست‌کاشت، بوته کنی در مراتع، برداشت غیر مجاز گیاهان دارویی و شن و ماسه، فعالیت‌های غیرقانونی اکتشاف معادن و راه‌سازی، تصرف و تجاوز به اراضی ملی و دولتی و نیز وقوع حریق، به سرعت این اداره را مطلع کرده و یا با شماره رایگان 1504 امداد جنگل و مرتع تماس حاصل کنند.

سرپرست منابع طبیعی بافق از همکاری فرمانداری، نیروهای انتظامی و آتش نشانی شهرستان بافق در مهار آتش، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/2464/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول