اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم:

شهرستان سمیرم دارای 3 ذخیره‌گاه جنگلی است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم گفت: در شهرستان سمیرم 3 منطقه به عنوان ذخیره‌گاه جنگلی تحت حفاظت و حمایت قرار دارد.

شهرستان سمیرم دارای 3 ذخیره‌گاه جنگلی است

علی حسین بهرامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم از وجود سه ذخیره‌گاه جنگلی در این شهرستان خبر داد و گفت: ذخیره‌گاه جنگلی سمیرم در مناطق داق باشی، تنگ خشک و چالقفای سمیرم وجود دارد که وسیع‌ترین آن دخیرگاه جنگلی تنگ خشک است.

وی افزود: مساحت این ذخیره‌گاه‌ها بیش از دو هزار هکتار است و گونه‌های بنه و ارس گونه غالب و باارزش این ذخیره‌گاه‌ها به شمار می‌روند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم، حفاظت از این دخیره‌گاه‌ها را در راستای حفاظت از گونه‌های نادر مرتعی و جنگلی  دانست و تصریح کرد: ذخیره‌گاه‌های جنگلی محل وجود گونه‌های درختان نادر جنگلی و مرتعی است که این اداره به منظور حفاظت از این گونه‌ها اقدام به ایجاد کمربند حفاظتی کرده است و از اهمیت ویژه‌ای در تکثیر و رشد گونه های نادر درختان جنگلی و مرتعی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: شهرستان سمیرم دارای بیش از 60 هزار عرصه جنگلی است که بیش از دو هزار هکتار آن بالای پنج درصد پوشش جنگلی را دارد.

بهرامیان در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان سمیرم با 455 هزار هکتار عرصه ملی است که بیش از 60 درصد مراتع مطلوب استان اصفهان در این شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/2301/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول