اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

15 هکتار از جنگل‌های شهرستان خلخال طعمه حریق شد

15 هکتار از جنگل‌های شهرستان خلخال در منطقه شمال شرقی خلخال طعمه حریق شد.

15 هکتار از جنگل‌های شهرستان خلخال طعمه حریق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آتش‌سوزی در جنگل‌های شمال شرقی خلخال در بالادست روستای خانقاه سادات در بخش مرکزی خلخال به همت اهالی، نیروهای بسیج و سپاه ناحیه خلخال، دو تیم امدادگران جمعیت هلال احمر، نیروهای انتظامی، جنگل‌بانی و مدیریت بحران شهرستان خلخال، شهرداری و سایر نیروها خاموش شد.

این آتش‌سوزی که در منطقه وسیعی از جنگل‌های شهرستان خلخال آغاز شد، به سرعت ادامه یافته و بیش از 15 هکتار در مجموع طعمه حریق شد.

تیم‌های امداد و نجات شهرستان خلخال به اتفاق کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری جزو اولین نفراتی بودند که در خاموش کردن آتش جنگل اقدام به بالارفتن از دامنه بلندی‌های واقع در جنگل کردند.

عباس جعفرزاده رئیس منابع طبیعی شهرستان خلخال گفت: شهرستان خلخال به علت نزدیکی به جنگل اغلب خاستگاه حضور مسافران و طبیعت‌گردان است که حادثه به وقوع پیوسته موجب شد که از 15 هکتار منطقه مورد آتش‌سوزی یک هکتار جنگل با درختان گونه نایاب ارس کوهی و بلوط اوری و نسترن وحشی و بیش از 10 هکتار از مراتع با پوشش 60 درصد گیاهی طعمه حریق شود.

فرماندار شهرستان خلخال نیز با تشکیل جلسه مدیریت بحران شهرستان خلخال اظهار داشت: شهرستان خلخال با دارا بودن بیش از 80 درصد از جنگل‌های استان نیازمند توجه مسئولان استانی در تخصیص اعتبارات بیشتر و تکمیل ساختمان مدیریت بحران شهرستان در مقابله با چنین حوادث تلخی است.

هوشنگ محمدی از عموم هموطنان و گردشگران خواست تا نسبت به مناطق گردشگری و طبیعت سبز و مخصوصاً جنگل اهمیت ویژه‌ای قائل شده و در صورت روشن کردن هر‌گونه آتش پس ازاستفاده آن را به طور کامل خاموش کنند.

وی در بازدید از منطقه آسیب‌دیده جنگل‌های خانقاه سادات از زحمات کلیه نیرو‌های انتظامی، سپاه ناحیه خلخال، جمعیت هلال احمر، شهرداری، دهیاری، بخشداری مرکزی، نیروهای مردمی به سبب مهار آتش تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آتش در جنگل‌های خلخال کاملاً خاموش شد و جمعی از نیروهای انتظامی و نظامی و جمعیت هلال احمر با اسکان در منطقه از بروز هر‌گونه حادثه احتمالی بعدی جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/62008/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول