اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود خسارت 75 میلیارد تومانی سیل و توفان

دولت اعتباری به کشاورزی جیرفت اختصاص نداده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: خسارت بارندگی و توفان اخیر به بخش‌های مختلف کشاورزی این شهرستان 75 میلیارد تومان است، اما هنوز در این راستا دولت اعتباری اختصاص نداده است.

دولت اعتباری به کشاورزی جیرفت اختصاص نداده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمدعلی سیفی عصر امروز در دیدار نماینده شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به کمبود نیروی متخصص در شهرستان جیرفت در بخش کشاورزی، اظهار داشت: با سیاست‌گذاری الگوی کشت برخی محصولات کشاورزی از جمله کاشت پیاز به طور قابل توجهی افزایش داریم.

وی با بیان اینکه در زمینه آفات و بیماری‌ها، بیماری کرینینگ در باغات مرکبات و زوال مرکبات را داریم، ادامه داد: سطح باغات مرکبات شهرستان جیرفت 15 هزار هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت خاطر نشان کرد: کرم خراط گردو مناطق بافت و رابر را از بین برده و در این زمینه برای کنترل بیماری، مرز رابر - ساردوئیه را کنترل کردیم، اما به دلیل کمبود اعتبار این بیماری به طور کامل قابل کنترل نیست.

سیفی با بیان اینکه بیش از 50 روستای حاشیه هلیل‌رود نیازمند پیگیری ایجاد کانال آب است، عنوان کرد: خسارت‌هایی در بارندگی‌های اخیر و توفان به بخش‌های مختلف وارد و قنات‌ها، چشمه‌ها و کانال‌های آبیاری عمدتا خسارت دیدند.

وی یادآور شد: هنوز در این راستا دولت اعتباری اختصاص نداده است و 75 میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی شهرستان جیرفت طی این مدت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت در پایان با بیان اینکه طی مکاتباتی که با بیمه محصولات کشاورزی داشتیم بیش از 50 درصد محصول خرما در شهرستان جیرفت خسارت دیده است، خاطر نشان کرد: در زمینه موتورپمپ‌ها کشاورزان مشکلات زیادی دارند که 600 دستگاه موتورپمپ فاقد پروانه بوده و اداره آبیاری تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی انجام نداده است.

انتهای پیام/80002/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول