اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس:

کشاورزی فارس در سال‌های اخیر به‌خوبی مدیریت نشده است

ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس گفت: مدیران این استان به خوبی مسئله کمبود آب کشاورزی را هدایت نکرده‌اند و نداشتن الگوی کشت مشخص یکی از مشکلات جدی کشاورزی در فارس است.

کشاورزی فارس در سال‌های اخیر به‌خوبی مدیریت نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی، داریوش اسماعیلی با بیان اینکه کمبود آب کشاورزی در استان فارس بیداد می‌کند، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها در زمینه کشت محصولات کشاورزی به نحوی بوده که منجر به هدر رفتن آب کشاورزی شده است.

وی با اشاره به اینکه کشت ذرت و برنج به فراوانی در مزارع استان فارس به چشم می‌خورد، افزود: ذرت و برنج یکی از محصولاتی است که بیشترین نیاز را به آب دارند در حالی‌که روند کشت این محصولات در این استان همچنان ادامه دارد و برخی از مسئولان نیز افتخار می‌کنند که کشت برنج در مناطقی مانند کامفیروز دو برابر شده که قابل دفاع نیست.

نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید از آب کشاورزی موجود به بهترین شکل برای افزایش توان تولید محصولات کشاورزی استفاده کرد و در شرایطی که با کمبود آب مواجه هستیم کشت بسیاری از محصولات می‌تواند ضربه جبران ناپذیری را به کشاورزی استان فارس وارد کند.

اسماعیلی در ادامه خواستار توزیع عادلانه آب کشاورزی از آبخور سد درودزن شد و گفت: حق‌آ‌به‌هایی به صورت مشخص از قدیم برای شهرستان‌های آبخور این سد وجود دارد که رعایت آن ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: مردم از اینکه چیزی به دستشان نرسد ناراحت نمی‌شوند بلکه ناراحتی آنان از بی‌عدالتی‌هایی است که امکان دارد در توزیع آب کشاورزی اتفاق بیفتد.

رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته این توزیع به صورت عادلانه صورت گرفت، تصریح کرد: زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که باز ممکن است بعضی از مدیران بخواهند به صورت غیرکارشناسی در این تصمیم‌گیری‌ها ورود پیدا کنند تا نوعی بی‌عدالتی در توزیع آب اتفاق افتد و آب کشاورزی موجود به صورت عادلانه توزیع نشود.

اسماعیلی با بیان اینکه خرامه در سال 90 به عنوان شهرستان اول استان فارس در بیکاری و در صدر 20 شهر در این زمینه در کشور اعلام شده است، افزود: شغل بسیاری از مردم این شهرستان کشاورزی است که توزیع آب می‌تواند بر وضعیت معیشتی و اشتغال مردم خرامه اثرگذار باشد و مدیران باید وضعیت بحرانی موجود در این شهرستان را در توزیع عادلانه آب مدنظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: خشکسالی‌های موجود که البته با کم‌لطفی‌ها و بی‌مهری‌های برخی از مسئولان نیز همراه بود، در هفت سال اخیر موجب شد تا بیش از 15 هزار نفر از مردم بخش کربال از توابع شهرستان خرامه به دیگر شهرستان‌های استان فارس برای تامین معیشت خود مهاجرت کنند.

نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی با تشکر از مدیریت شرکت آب منطقه‌ای فارس و معاونت برنامه‌ریزی استانداری فارس، از آنها درخواست کرد تا به صورت کارشناسانه و به دور از فشارهای جانبی، برنامه‌ای تدوین کنند تا از آب کشاورزی موجود حداکثر استفاده در تولید محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال در استان فارس به عمل آید.

اسماعیلی در پایان از مسئولان و مدیران فارس خواست تا برنامه خود را برای برون‌رفت از وضعیت فلاکت‌بار بیکاری در شهرستان خرامه که رتبه نخست در این استان را به خود اختصاص داده است، ارائه و عملیاتی کنند.

انتهای پیام/ 2448/ل/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول