اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مربی کارگاه کشاورزی فنی و حرفه‌ای بیرجند خبر داد

تولید خیار و گوجه‌فرنگی ارگانیک در کارگاه کشاورزی

مربی کارگاه کشاورزی فنی و حرفه‌ای بیرجند با اشاره به تولید خیار و گوجه‌فرنگی ارگانیک در کارگاه کشاورزی این مرکز گفت: این کارگاه جزو نخستین کارگاه‌هایی است که در آن تولید خیار ارگانیک آموزش داده می‌شود.

تولید خیار و گوجه‌فرنگی ارگانیک در کارگاه کشاورزی

حمید رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: کارگاه کشاورزی یکی از کارگاه‌های تازه تاسیس در مرکز فنی و حرفه‌ای بیرجند است.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون فقط چند رشته محدود در این کارگاه آموزش داده می‌شود، افزود: کشت و کار نمونه گلخانه خاکی شامل کشت خیار، گوجه‌فرنگی و توت‌فرنگی و کشت قارچ صدفی از جمله رشته‌های راه‌اندازی شده در این کارگاه است.

رویکرد جهانی به سمت کشاورزی ارگانیک

مربی کارگاه کشاورزی فنی و حرفه‌ای بیرجند ادامه داد: گلخانه‌های خاکی به این دلیل است که می‌توان در آن از کشت هیدرونیک استفاده کرد.

رضایی با اشاره به تولید خیار و گوجه‌فرنگی ارگانیک در این کارگاه، متذکر شد: این کارگاه جزو نخستین کارگاه‌هایی است که در آن تولید خیار ارگانیک آموزش داده می‌شود.

وی در ارتباط با کشت ارگانیک گفت: امروزه رویکرد جهانی به سمت کشاورزی ارگانیک است. در این سیستم از کشاورزی که شاید برگرفته از کشاورزی سنتی باشد سعی بر این است تا از نهاده‌هایی که منشأ شیمیایی دارند استفاده نشود.

 

استفاده از دشمن طبیعی برای مبارزه با آفات در کشت ارگانیک

 

مربی کارگاه کشاورزی فنی و حرفه‌ای بیرجند تصریح کرد: تاثیر نامطلوب و اثرات باقی‌مانده مصرف انواع کودهای شیمیایی، سموم و هورمون‌ها در تولیدات غذایی در کشورهای صنعتی پیشرفته سبب شده کشاورزی در جهتی کاملا متضاد با روش مدرن پیش رود.

رضایی اضافه کرد: در این روش به جای استفاده از کودهای شیمیایی از کودهای طبیعی موسوم به کود سبز و برای مبارزه با آفات بیشتر از روش‌های بیولوژیکی استفاده می‌شود که در روش بیولوژیکی از دشمن طبیعی آفات برای از بین بردن آن آفت استفاده می‌شود.

وی با بیان این‌که شرکت در این کلاس‌ها به صورت رایگان است، متذکر شد: کارآموزان در این کارگاه به صورت عملی با تمامی مراحل کاشت و برداشت کشت ارگانیک آشنا می‌شوند.

تولید یک تن خیار ارگانیک در گلخانه 150 متری

مربی کارگاه کشاورزی فنی و حرفه‌ای بیرجند دریافت دیپلم فنی و حرفه‌ای در این رشته و تطابق بعضی از این گواهینامه‌ها با کدهای استاندارد رشته کشاورزی را از جمله مزایای شرکت در کلاس‌های کارگاه کشاورزی عنوان کرد.

رضایی با بیان این‌که تاکنون دو دوره تولید خیار و گوجه‌فرنگی ارگانیک در این کارگاه برگزار شده است، اذعان داشت: در دوره جاری 600 کیلو خیار از یک گلخانه 150 متری برداشت شده است و انتظار می‌رود تا پایان دوره یک تن خیار از این گلخانه برداشت شود.

انتهای پیام/69019/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول