اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

ترویج محصولات ارگانیک پویایی اقتصاد کشور را سبب می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: ترویج و توسعه محصولات ارگانیک علاوه بر پویایی اقتصاد کشاورزی می‌تواند به تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه بینجامد.

ترویج محصولات ارگانیک پویایی اقتصاد کشور را سبب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن پیش از ظهر امروز در مجمع عمومی انجمن ارگانیک اردبیل اظهار داشت: برای توسعه محصولات ارگانیک باید در کشور برنامه راهبردی تدوین شود و کشاورزان نیز مورد حمایت جدی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه تاسیس شعبه اردبیل انجمن ارگانیک ایران در راستای ترویج محصولات ارگانیک در استان اردبیل صورت می‌گیرد، عنوان کرد: استان اردبیل قطب مهم کشاورزی محسوب می‌شود و از استعداد و پتانسیل بسیار بالایی برای توسعه کشاورزی ارگانیک برخوردار است که برای بالفعل در آوردن این توانمندی‌های بالقوه باید کشاورزان مورد تشویق و حمایت قرار گیرند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل توجه به اقتصاد کشاورزی را یک ضرورت خواند و افزود: برای شکوفایی اقتصاد کشاورزی بخش دولتی باید ضمن تشویق و حمایت از کشاورزان و سرمایه‌گذاران تحقیقات لازم را در زمینه محصولات ارگانیک به صورت گسترده در کشور انجام دهد و در تمام مراحل کاشت، داشت، برداشت، بسته‌بندی‌، بازار‌یابی و شناسایی بازار‌های هدف برای صادرات این محصولات از فعالان این بخش حمایت جدی به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این نشست نائب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل نیز با یادآوری اینکه استان اردبیل پتانسیل ترویج محصولات کشاورزی را دارد، بیان داشت: راه‌اندازی شعبه انجمن ارگانیک ایران در اردبیل می‌تواند گام بزرگی برای تولید محصولات ارگانیک در استان اردبیل باشد.

بهروز پور‌سلیمان به نقش محصولات ارگانیک در صادرات اشاره کرد و یادآور شد: تولید محصولات ارگانیک در استان اردبیل ضمن ایجاد تحولات عظیم در بخش کشاورزی استان می‌تواند به افزایش صادرات محصولات کشاورزی و نیز اشتغال و کار‌آفرینی نقش بسزایی داشته باشد.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های اتاق بازرگانی اردبیل در بخش کشاورزی ادامه داد: اتاق اردبیل برای حل مشکلات بخش کشاورزی و توسعه این بخش در سال گذشته گام‌های بزرگی برداشته است که می‌توان به تدوین سند راهبردی کمیسیون کشاورزی اتاق اردبیل، برگزاری کار‌گاه‌های آموزشی، آغاز فعالیت شاخه استانی انجمن ملی سیب‌زمینی، کسب رتبه اول کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق اردبیل در سطح کشور و برگزاری جلسات و پیگیری‌های متعدد برای طرح و حل مسائل بخش کشاورزی استان اشاره کرد.

انتهای پیام/62004/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول