اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه کشاورزی ساری عرضه می‌شود

عرضه توت‌فرنگی ارگانیک در نمایشگاه گل و گیاه ساری

خبرگزاری فارس: در ششمین نمایشگاه گل و گیاه دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری غرفه کشت توت‌فرنگی ارگانیک ارائه شده است.

عرضه توت‌فرنگی ارگانیک در نمایشگاه گل و گیاه ساری

محقق کشت توت فرنگی ارگانیک در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری امروز در گفت‌وگو با فارس در ساری، با بیان اینکه توت‌فرنگی میوه‌ای آبدار و خاصیت تازه‌خوری دارد، اظهار داشت: سمی و بدون هورمون نبودن این میوه برای مصرف‌کننده‌ها دغدغه است.

سعید شیوخ به سیستم کشت توت‌فرنگی ارگانیک پرداخت و گفت: کشت در استوانه به دلیل روی زمین قرار نگرفتن آن، کشت در روی پلاستیک و کنترل علف هرز بدون هورمون و استفاده از فضاهای پرت برای توسعه کشت توت‌فرنگی ارگانیک از مواردی است که مورد توجه ما قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه کشت توت‌فرنگی ارگانیک از سوی دو تیم تحقیقاتی گروه باغبانی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی پیگیری شد، بیان داشت: سال نخست کشت توت‌فرنگی روی پلاستیک را مد نظر قرار دادیم که موفقیت‌آمیز بود و آبیاری این طرح از طریق سیستم آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود.

شیوخ یادآور شد: امسال سومین سال است که به کشت توت‌فرنگی ارگانیک روی آوردیم و در این روش زراعت، کشت سال جاری ما در زمینی 5 هزار متری ساری و 800 متری زیرآب توانستیم تاکنون 115 کیلوگرم توت‌فرنگی ارگانیک را به بازار عرضه کنیم.

وی به استفاده از فضاهای پرت برای کشت توت‌فرنگی ارگانیک اشاره کرد و گفت: کشت توت‌فرنگی روی ایرانیت‌های سیمانی از جمله مواردی است که می‌تواند از فضاهای پرت استفاده مطلوب شود.

این دانشجوی کشاورزی و منابع طبیعی ساری فعالیت خود را در این نوع زراعت موفقیت‌آمیز دانست و اذعان داشت: به منظور کشت نمونه توت‌فرنگی وقتی به روستاها می‌رویم از سوی اهالی روستا طرح مورد استقبال قرار گرفته تقاضاها سیر صعودی پیدا کرده است.

شیوخ به قیمت فروش توت‌فرنگی ارگانیک در بازار اشاره کرد و متذکر شد: هیچ تفاوت قیمتی بین این نوع کشت توت‌فرنگی با سایر انواع کشت این میوه وجود ندارد، تنها تفاوت در کیفیت میوه است.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول