اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

تولید محصولات ارگانیک در 1500 هکتار در مناطق حاشیه‌ای رودخانه ارس

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: مناطق حاشیه‌ای رودخانه ارس از جلفا تا خداآفرین در مساحت یک‌هزار و 500 هکتاری به کشت و تولید محصولات ارگانیک اختصاص می‌‌یابد.

تولید محصولات ارگانیک در 1500 هکتار در مناطق حاشیه‌ای رودخانه ارس

به گزارش خبرگزاری فارس از جلفا، ایوب ایرانی‌فام صبح امروز در حاشیه بازدید از دشت "گلفرج" جلفا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: انار، انجیر، زردآلو، انگور، آلبالو و سیب از جمله این محصولات هستند.

وی با بیان اینکه تولید محصولات ارگانیک از اهداف مدیریت‌های زراعت و باغبانی در استان، برنامه‌های متعددی را به خود اختصاص داده است، افزود: در منطقه آذربایجان‌شرقی، حبوباتی مانند نخود و عدس به صورت ارگانیک تولید می‌شوند. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه افزایش کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های فنی و مهندسی با هدف رسیدن به تولید محصول سالم و ارگانیک در استان رو به افزایش است با ذکر بخشی از اقدامات برای تولید محصولات ارگانیک یادآور شد: کنترل بیولوژیکی و غیرشیمیایی آفات برای از بین بردن آفات محصولات خاص از جمله این اقدامات برای تولید محصولات ارگانیک است.

ایرانی‌فام با بیان اینکه تولید گل محمدی ارگانیک در هزار هکتار از اراضی اسکو نیز یکی دیگر از این برنامه‌هاست که به زودی اجرا خواهد شد، تاکید کرد: سازمان برای تولید محصولات سالم برنامه‌هایی در نظر دارد که در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول