اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار لرستان:

لرستان زمینه کشت محصولات ارگانیک را دارد

معاون استانداری لرستان گفت: لرستان زمینه کشت محصولات ارگانیک را دارد.

لرستان زمینه کشت محصولات ارگانیک را دارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سجاد معین شامگاه چهارشنبه در کارگروه امنیت و سلامت غذایی لرستان گفت: کاشت و برداشت محصولات سالم زمینه اعتماد مردم نسبت به خرید محصولات کشاورزی را بالا می‌برد.

وی ادامه داد: تولید و عرضه مواد و محصولات غذایی سالم و متنوع یکی از وظایف اصلی حاکمیت نسبت به عموم مردم است.

معین با اشاره به اینکه استفاده از کود و سموم شیمیایی در سال‌های اخیر به واسطه زمینه‌سازی برای تضمین سلامت افراد کاهش چشمگیری یافته، خاطرنشان کرد: این امر باید همچنان به صورت علمی و کارشناسی در راستای حفظ سلامت و ایمنی مردم مورد توجه قرار گیرد.

معاون استانداری لرستان ابراز کرد: ایجاد اطمینان و اعتماد عمومی برای خرید و استفاده محصولات غذایی موجود در بازار توسط مردم نیز از دیگر وظایف مسئولان در عرصه اجتماعی است.

وی اظهار داشت: این اقدامات و جلب اعتماد و اطمینان مردم موجب تامین و تضمین سلامت عمومی و بهداشت فردی و اجتماعی به عنوان یکی از مولفه‌های موفقیت دولت در حوزه مدیریت امور اجرایی و اجتماعی کشور است.

معین تصریح کرد: همه دستگاه‌های مرتبط در این زمینه باید تلاش کنند.

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان عنوان کرد: کشاورزانی که در پرورش محصولات کشاورزی بیش از حد مجاز از سموم و یا کودهای شیمیایی استفاده کنند، اجازه برداشت محصول را ندارند.

اسحاق طاهری‌مقدم افزود: با توجه به فرارسیدن زمان برداشت صیفی‌جات، به صورت تصادفی نسبت به انجام آزمایش تولیدات برای بررسی میزان سموم و کودشیمیایی به کارگرفته شده، اقدام می‌شود.

وی بیان داشت: محصولاتی که در تولید آنها از سموم و کودهای شیمیایی زیادی استفاده شده باشد، علاوه بر جلوگیری از برداشت، با حکم قضایی معدوم خواهند شد.

وی متذکر شد: در برخی موارد اندازه محصول تولیدی کشاورزان به دلیل استفاده بیش از حد سموم و کود شیمیایی تا دو برابر میزان متوسط افزایش می‌یابد.

در ادامه معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اذعان داشت: 90 محصول لرستان برای آزمایش به تهران فرستاده شده و تاکنون نتیجه 85 محصول آنها مثبت اعلام شده و به زودی مجوز ارگانیک می‌گیرند.

حسن پیرحیاتی اضافه کرد: استان لرستان تنها استانی است که زمینه تولیدات محصولات ارگانیک را دارد.

وی افزود: بیش از نیمی از جمعیت لرستان در روستاها ساکن و شغل آنها کشاورزی و دامپروری است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان تأکید کرد: 15 درصد از محصولات زراعی و باغی لرستان به صورت ارگانیک تولید می‌شوند.

پیرحیاتی تصریح کرد: استان لرستان نخستین استانی است که از لحاظ جغرافیایی قابلیت تولید محصولات سالم و ارگانیک را دارد.

آزمایش محصولات سیب زمینی و پیاز استان پیش از برداشت و برخورد قاطع با سبزی‌کاران متخلف به منظور جلوگیری از آبیاری مزارع با فاضلاب، تأکید بر انجام آزمایش سلامت محصولات کشاورزی و برخورد با افراد متخلف در زمینه تولید و عرضه مواد خوراکی مصرفی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/2304/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول