اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه کرامت

یادواره 174 شهید کوهبنان برگزار شد

دوازدهمین یادواره 174 شهید کوهبنان و پنج شهید گمنام، همزمان با دهه کرامت در این شهرستان برگزار شد.

یادواره 174 شهید کوهبنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، همزمان با دهه کرامت و با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران، دوازدهمین یادواره 174 شهید شهرستان کوهبنان و پنج شهید گمنام در تکیه شهید روح‌الامینی کوهبنان برگزار شد.

حجت‌الاسلام جوشقانیان عضو هیئت‌مدیره مؤسسه سیره شهیدان در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا با استناد به آیات و روایات به مسئله شهید و شهادت در اسلام اشاره کرد و افزود: شهیدان از مقام ویژه‌ای در درگاه خداوند بهره‌مند و زنده هستند و روزی می‌خورند.

وی اظهار داشت: ما به عنوان حافظان خون آنان باید طوری عمل کنیم تا در فردای قیامت در پیشگاه حضرت امام و شهیدان که برای رفاه و آسایش ما از تمام هستی خود گذشتند، شرمنده نشویم.

جوشقانیان تصریح کرد: شهیدان از بهترین جوانان و مردان جامعه ایران اسلامی بودند که عاشقانه و عارفانه رفتند تا از اسلام، انقلاب اسلامی، ولایت و رهبری دفاع کنند، لذا شهدا برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم جاودانه و ماندگار شدند.

وی بیان داشت: برگزاری یادواره کوچک‌ترین خدمتی است که ما می‌توانیم برای شهدا انجام دهیم و در حقیقت این وظیفه ما است.

جوشقانیان در ادامه گفت: مسیر قرآن، ولایت و هدایت پر از فراز و نشیب است، پس والدین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا فرزندان خود را مانند شهدا تربیت کنند.

وی عنوان کرد: ارتباط شهدا با ولایت و ائمه بسیار قوی بود و باید به گونه‌ای عمل کنیم که تمام امورات و فعالیت‌های زندگی ما رنگ و بوی خدایی به خود بگیرند، زیرا خاک، زمین و زمان شهدا بوی محبوب و عشق به خداوند می‌دهد.

جوشقانیان خاطر نشان کرد: اخلاق و مرام حسینی و همچنین عشق به ولایت در وصیت‌نامه شهدا به چشم می‌خورد پس ما که بر سر سفره شهدا نشسته‌ایم باید به گونه‌ای زندگی کنیم که در قیامت مدیون آنها نباشیم.

انتهای پیام/80012/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول