اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد یادواره شهدای کارمند گیلان:

برگزاری یادواره شهدا شاخص فرهنگی در جامعه است

دبیر ستاد یادواره شهدای کارمند گیلان گفت: برگزاری یادواره شهدا شاخص و معیار فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در جامعه تلقی می‌شود.

برگزاری یادواره شهدا شاخص فرهنگی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی عمویی بعد از ظهر امروز در مراسم یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و 257 شهید کارمند گیلان اظهار کرد: بازخوانی شخصیت بزرگ‌مردانی مانند شهیدان و ایثارگران موجب ارتقای روحیه جهادی و حماسی در جامعه می‌شود.

وی، برگزاری یادواره شهدا را شاخص و معیار فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: نام مبارک شهدا زینت هر کوی و برزن در جامعه است.

عمویی با بیان اینکه وجود مبارک شهدا خون و حیات بر پیکر اجتماع دمیده است، تصریح کرد: شهدا ستارگان درخشان آسمان ولایتمداری ایران اسلامی هستند و هدایت‌گری جامعه را به عهده دارند.

معاون پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان به ایثار، جهاد، شهادت و ولایت در فرهنگ اسلامی و شیعه اشاره کرد و گفت: فرهنگ شیعه به اعتراف دوست و دشمن امروز از ممتاز‌ترین فرهنگ‌های موجود و حاکم در دنیا است.

وی، نهادینه شدن عناصر فرهنگی در زندگی مردم ایران را به برکت وجود امام راحل و وقوع انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: ایران اسلامی اکنون نقش الگویی بی‌بدیلی در جهان پیدا کرده است.

عمویی با اشاره به تمسک کشورهای منطقه در قالب بیداری اسلامی از انقلاب اسلامی ایران، یادآور شد: الگوبرداری کشورهای منطقه دارای نقص‌هایی است.

دبیر ستاد یادواره شهدای کارمند گیلان، الگوگیری از سیره و زندگی شهدا را بهترین عامل تقویت و انسجام وحدت ملی دانست و اظهار کرد: شناخت دسیسه‌های دشمن با آشنایی سیره شهدا امکانپذیر است.

به گزارش فارس، صادق آهنگران در مراسم مذکور برای حاضران مداحی کرد.

انتهای پیام/84001/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول