اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز:

یادواره شهدای غواص و شهید ایرج خرم‌جاه در استان البرز برگزار می‌شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز از برگزاری یادواره شهدای غواص برای نخستین بار در استان البرز خبر داد.

یادواره شهدای غواص و شهید ایرج خرم‌جاه در استان البرز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حمیدرضا عسگری مورودی ظهر امروز در جلسه هماهنگی یادمان یادها ساحل اظهار داشت: یادواره شهدای غواص برای نخستین بار در این استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا هماهنگی‌ها و اقدامات لازم برای برگزاری این یادواره انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه این یادواره روز پنج‌شنبه 14 شهریورماه از ساعت 10 الی 12 در سالن اجتماعات سپاه پاسداران استان برگزار می‌شود، افزود: شهید خرم‌جاه یکی از غواصان در دوران هشت سال دفاع مقدس بود که با برگزاری این یادواره برای نخستین بار، یاد و خاطره این شهید بزرگوار نیز گرامی داشته می‌شود.

وی هدف از نامگذاری این یادواره به نام شهدای غواص را نیز گرامیداشت یاد و خاطره شهید ایرج خرم‌جاه به عنوان یکی از شهدای غواص اعلام کرد.

این مسئول تأکید کرد: در این راستا یکی دیگر از برنامه‌های ما به منظور بزرگداشت این شهید انتشار کتاب‌، ساخت فیلم و سریال است.

شهید ایرج خرم‌جاه در سال 65 در لشگر 10 سیدالشهدا (ع) در جبهه حضور یافت و در جریان عملیات کربلای 5 در جمع نیروهای غواص به شهادت رسید.

مدتی پیکر پاک او در منطقه عملیاتی بود و به علت شباهت با رزمنده دیگری که در این زمان به اسارت درآمده بود و خانواده‌اش تصور می‌کردند به شهادت رسیده، به همدان منتقل شد و به نام جعفر زمردیان به خاک سپرده شد.

پس از گذشت چهار سال، زمردیان در جمع آزادگان به میهن اسلامی بازگشت و امسال پیکر شهید در برنامه تلویزیونی ماه عسل، شناسایی شد و سنگ مزار جدید وی با تصویر و نام شهید خرم‌جاه در گلزار شهدای همدان نصب شده است.

انتهای پیام/2302/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول