اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران زنجان:

امسال یک‌هزار نفر در حوزه‌های علمیه استان زنجان تحصیل می‌کنند

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران زنجان از آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه در زنجان خبر داد.

امسال یک‌هزار نفر در حوزه‌های علمیه استان زنجان تحصیل می‌کنند

حجت‌الاسلام محسن نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان زنجان همزمان با سراسر کشور از 20 شهریور آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شش مرکز حوزه‌های علمیه در شهرستان‌های استان زنجان فعال است.

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران زنجان تعداد دانشجویان حوزه‌های علمیه استان را بیش از یک‌هزار نفر اعلام کرد و گفت: قریب به 100 نفر از این دانشجویان در سال تحصیلی جدید در حوزه‌های علمیه استان پذیرش شده‌اند.

وی با بیان اینکه طلاب دانشجوی استان در سطوح یک و دو حوزوی مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: در حال حاضر پنج مدرسه حوزوی استان در سطح یک و یک مدرسه نیز در سطح دو فعال است.

 نصیری با اشاره به آموزش تخصصی طلاب در حوزه‌های علمیه استان افزود: خوشبختانه با کیفی‌سازی صورت گرفته، سطح علمی طلاب مشغول به تحصیل در این مراکز بالا است.

وی در ادامه با اشاره به شرایط تحصیلی طلاب دانشجو اظهار کرد: این دانشجویان موظف هستند، روزانه ساعت در کلاس‌های درس حضور داشته باشند.

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران زنجان انجام چهار ساعت مباحثه را نیز از دیگر فعالیت‌های علمی روزانه طلاب دانشجو عنوان کرد و گفت: همچنین این دانشجویان موظف به دو ساعت مطالعه در روز نیز مکلف شده‌اند.

وی در ادامه به سایر فعالیت‌های طلاب در طول سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: سالانه به مناسبت‌های مختلف برنامه‌های بسیاری توسط حوزه‌های علمیه اجرایی می‌شود.

نصیری با اشاره به اینکه اعزام طلاب به منظور تبلیغ و ترویج امور دینی در مناسبت‌های مختلف از عمده‌ترین فعالیت‌های حوزه‌های علمیه است، افزود: یکی از طرح‌هایی که در قالب آن طلاب به صورت دائم به مناطق مختلف اعزام می‌شوند، طرح «هجرت دائم» است.

وی با بیان اینکه در قالب طرح «هجرت دائم» طلاب به مناطق محروم و روستاهای پرجمعیت اعزام می‌شوند، اضافه کرد: در قالب این طرح برنامه‌های مختلفی با حضور طلاب اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/73005/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول