اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله استادی:

طلاب باید مردم را به یادگیری معارف الهی ترغیب کنند/ پاداش مجاهدت‌های طلاب نزد خداوند محفوظ است

استاد حوزه‌های علمیه با اشاره به نقش طلاب در جامعه، گفت: طلاب باید عموم افراد را به یادگیری معارف الهی ترغیب کنند.

طلاب باید مردم را به یادگیری معارف الهی ترغیب کنند/ پاداش مجاهدت‌های طلاب نزد خداوند محفوظ است

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، ظهر امروز در آئین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان تهران با اشاره به ویژگی‌های دوره‌های جوانی اظهارداشت: مرجع عالیقدر حضرت‌آیت‌الله بروجردی دروس حوزوی را در نوجوانی فرا گرفت و امام خمینی(ره) نیز نخستین کتاب خود را در دوران جوانی به رشته تحریر در آورد و در جوانی عالم شدند.

آیت‌الله رضا استادی با بیان اینکه اکثر علمای اسلامی از جمله رهبر معظم انقلاب دوران جوانی پر برکتی داشته‌اند، عنوان کرد: دوران جوانی بهترین زمان و موقعیت برای پیشرفت‌های فردی و دستیابی به اهداف عالی است.

آیت‌الله رضا استادی در ادامه کتاب‌های قدیمی حوزه‌های علمیه را سرشار از خیر و برکت دانست و گفت: تمام عالمان دینی با همین کتب قدیمی صاحب نام بودند و به درجات عالیه رسیدند بنابراین قدمت این کتاب‌ها مانع پیشرفت تحصیلی طلاب است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وظیفه طلاب فراگیری علوم قرانی است، تصریح کرد: طلبگی پستی الهی است و حضرت حق قرآن کریم را به طلاب هبه کرده است و تمام طلاب وظیفه یادگیری و ترویج علوم قرآنی را دارند.

آیت‌الله استادی عنوان کرد: طلاب باید عموم افراد را به یادگیری معارف الهی ترغیب کنند و با ایمان راسخ و خودباوری کامل ارزش‌های دینی و معنوی خویش را قدر بدانند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه پاداش مجاهدت‌های طلاب نزد خداوند متعال محفوظ است، ابراز داشت: طلاب از انصارالله هستند و باید برای یاری دین خداوند متعال گام بردارند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه معنوی و علمی طلاب و جامعه بیان کرد: تمام افراد برای علما ارزش و احترام زیادی قائل هستند و هر عالمی که در جمعی حضور می‌یابد برای خویش شأن و منزلتی دارد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در پایان خطاب به طلاب خاطرنشان کرد: درس را برای خدمت به مردم و ترویج دین اسلام بخوانید زیرا پاداش اخروی و دنیوی برای کسی است که با این نیت درس بخواند.

این گزارش حاکی است آئین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان تهران صبح امروز با حضور جمعی از اساتید حوزه‌های علمیه، طلاب و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در مصلی بزرگ آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد.

انتهای پیام/2462/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول