اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان خبر داد

انجام طرح پژوهشی گردآوری داده‌های محیط زیستی در دانشگاه آزاد همدان

مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان از انجام طرح پژوهشی گردآوری داده‌های محیط زیستی و آلودگی‌های دریای خزر در این دانشگاه خبر داد.

انجام طرح پژوهشی گردآوری داده‌های محیط زیستی در دانشگاه آزاد همدان

محمدمهدی شیرمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: طرح پژوهشی نیازسنجی، گردآوری، تشکیل پایگاه داده مکانی و ارائه سامانه Web GIS داده‌های محیط زیستی و آلودگی‌های دریایی خزر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان به انجام رسید.

وی با اشاره به توانایی و تجربه بالای این دانشگاه در حوزه محیط زیست خاطرنشان کرد: این طرح پژوهشی از سوی یکی از تیم‌های مجرب محیط زیستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان به مدیریت مهرداد چراغی رئیس دانشکده علوم پایه این واحد دانشگاهی به سرانجام رسیده است.

مدیر ارتباط با صنعت و جامعه واحد همدان با بیان اینکه این طرح ملی به سفارش معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد، اظهار داشت: یکی از اهداف این طرح جمع‌آوری آخرین وضعیت داده‌های دریای خزر بود تا موجب برنامه‌ریزی‌های بهتر در حوزه محیط زیست در این دریاچه شود.

مجری این طرح پژوهشی نیز درباره این طرح ابراز داشت: این طرح پژوهشی در یک نگرش جامع و کامل به مدیریت محیط زیست ساحلی، دریایی در تقابل با یک اکوسیستم پیچیده متشکل از اجزای زنده و غیر زنده و انواع مختلف بهره‌برداری از آن و روابط بین آنها پرداخته است.

مهرداد چراغی افزود: نگرش جامع، مدیریت محیط زیست ساحلی، دریایی زمانی قابل اجرا است که با ایجاد زیرساخت‌های اطلاعاتی و ارتباطی پایگاه داده مکانی به عنوان مبنای تصمیم‌گیری برای فعالیت‌های اجرایی ایجاد شود.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همدان با ظرفیت بسیار ارزنده از اعضای هیئت علمی مجرب و آزمایشگاه‌های پیشرفته توان بالایی در انجام تحقیقات کاربردی برای صنایع دارد.

انتهای پیام/8900/ت20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول