اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

447 هزار اردبیلی عضو تعاونی‌ها هستند / مدد‌رسانی بانک توسعه تعاون به تعاونگران

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از 447 هزار و 500 نفر در استان اردبیل عضو تعاونی‌های فعال هستند.

447 هزار اردبیلی عضو تعاونی‌ها هستند / مدد‌رسانی بانک توسعه تعاون به تعاونگران

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری صبح امروز همزمان با گرامیداشت هفته تعاون در جمع تعاونگران گفت: تعاون یکی از جنبه‌های راستین توسعه همه‌جانبه زندگی اجتماعی و فردی انسان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم و مکتب اسلام به امر تعاون تاکید و توصیه شده است به طوری که در آیه صریحی از قرآن کریم امر تعاون مورد تاکید و توجه خالق یکتا برای بندگان قرار گرفته است.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با یادآوری این‌که بر اساس همین الگو در نظام اسلامی ما نیز یکی از ظرفیت‌های اقتصادی بخش تعاون نام برده شده است، گفت: توجه به تعاونی‌ها در سال‌های اخیر به رغم ادغام وزارت تعاون با کار و رفاه اجتماعی همچنان از رویکردهای اصلی دولت‌ها است به طوری که دولت جدید نیز تقویت و توسعه این بخش را ضروری و حیاتی می‌داند.

این مسئول با بیان این‌که تعاونی‌ها به عنوان رکن دوم بعد از بخش دولتی در ایجاد تحول اقتصادی نقش موثر و بسزایی را ایفا می‌کنند، یادآور شد: بخش تعاون در کنار بخش خصوصی و حتی پیشرو‌تر از آن‌ها در عرصه اقتصادی و کار‌آفرینی نقش خود را ایفا می‌کند.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از بانک توسعه تعاون به عنوان مددکار و بازوی توانمند تعاون یاد کرد و افزود: انتظار می‌رود بانک توسعه تعاون مشکلات و دغدغه‌های تعاونگران را برطرف کند.

منوری با بیان اینکه‌ یک سوم تعاونی‌های تشکیل شده در استان فعال بوده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند، تصریح کرد: در استان اردبیل یک‌هزار و 578 تعاونی فعال مشغول فعالیت هستند.

وی گفت‌: این تعاونی‌ها با عضو‌گیری بیش از 447 هزار و 500 نفر مشغول فعالیت هستند.

 

منوری اظهار داشت: در شهرستان نیر مجوز فعالیت 69 تعاونی صادر شده که از این تعداد 20 تعاونی فعال هستند.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل قول مساعد داد تا به سرعت مشکلات و دغدغه‌های تعاونی‌های راکد یا نیمه‌ تعطیل برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست فرماندار شهرستان نیر با اشاره به اهمیت اشتغالزایی تعاونی عنوان کرد: باید این ظرفیت عظیم را قدر بدانیم و با حمایت همه‌جانبه از تعاونی‌ها نسبت به شکوفا شدن آن‌ها اقدام لازم و ضروری را انجام دهیم.

میر فخرالدین زاهد گفت: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به اقدامات اشتغالزایی و کارآفرینی نیاز داریم که امیدواریم در این زمینه بتوانیم از ظرفیت تعاونی‌ها بهره لازم را ببریم.

انتهای پیام/62003/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول