اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قروه:

2 تعاونی شهرستان قروه تعاونی برتر ملی شدند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قروه گفت: دو تعاونی شهرستان قروه، به عنوان تعاونی‌های برتر ملی شناخته شدند.

2 تعاونی شهرستان قروه تعاونی برتر ملی شدند

کوروش شعبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه با بیان اینکه دو تعاونی شهرستان قروه، به عنوان تعاونی‌های برتر ملی شناخته شدند، اظهار کرد: این دو واحد تعاونی در زمینه‌های صنعتی و مصرف کارگران یکی از کارخانه‌های شهرستان، فعالیت دارند که در جشنواره تعاونی‌های برتر ملی موفق به کسب عنوان تعاونی برتر ملی شدند.

به گفته وی، در حال حاضر 380 تعاونی در این شهرستان وجود دارد که  برای 3 هزار و 500 نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: شهرستان قروه پس از سنندج، بیشترین تعداد تعاونی‌ها را داراست.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قروه جمعیت تعاونگران شهرستان قروه را 14 هزار و 600 نفر عنوان کرد و افزود: این واحدهای تعاونی در زمینه‌های کشاورزی، صنعت، اعتباری، مسکن و مصرف فعالیت دارند که 4 هزار و 500 نفر زن و 10 هزار و 100 نفر مرد هستند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت و فرهنگ توسعه تعاون در قروه وجود دارد، تصریح کرد: بیشتر واحدهای تعاونی فعال در شهرستان در زمینه تولیدی و توزیعی هستند، که صنعت بخش عمده‌ای از آن را به خود اختصاص داده است.

شعبانی با بیان اینکه امسال درخواست تشکیل 24 واحد تعاونی در شهرستان به این اداره ارائه شده است، گفت: از این تعداد 12 تعاونی ثبت شده و بقیه نیز در مرحله اخذ مجوز هستند که تا پایان شهریور ماه تمامی این تعاونی‌ها به ثبت می‌رسند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قروه استقبال مردم این شهرستان، به ویژه دانشگاهیان را از اجرای طرح‌های تعاونی بسیار چشمگیر عنوان کرد و افزود: عمده ظرفیت شهرستان در بخش تعاونی‌ها به صنعت و تولید اختصاص دارد که افق بسیار خوبی را آن متصور هستیم.

وی گفت: بر اساس سند چشم‌انداز 20 ساله، 25 درصد اقتصاد ما باید به بخش تعاون اختصاص یابد که امیدواریم بخش عمده‌ای از آن را در سال حماسه سیاسی و اقتصادی فراهم کنیم.

شعبانی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی تعاونی‌های مهر کشاورزی در شهرستان گفت: از 32 تعاونی مهر کشاورزی در شهرستان، 20 تعاونی ایجادی و 12 تعاونی تکمیلی بود که تعداد معدودی موفق به دریافت تسهیلات شدند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قروه دلیل این امر را کمبود اعتبارات عنوان کرد و افزود: سال گذشته 60 درصد تعاونی‌ها توانستند از تسهیلات استانی بهره‌مند شوند.

شعبانی گفت: پارسال 56 طرح با اشتغالزایی برای 980 نفر برای 560 متقاضی به منظور استفاده از تسهیلات اعتباری به کمیسیون‌های مربوط با تسهیلات مورد نیاز 170 میلیارد ریال معرفی شدند که از این میزان 650 میلیارد ریال برای اشتغالزایی 720 نفر به صورت مستقیم، جذب شد.

وی با اشاره به تامین سرمایه در گردش برای واحدهای تولید در سال گذشته گفت: پارسال 8 میلیارد ریال برای این امر تامین شد که امسال به دلیل کمبود اعتبارات نتوانسته‌ایم این نکته را محقق کنیم.

به گفته شعبانی، امسال تاکنون 2 هزار و 500 نفر ساعت، آموزش‌های مهارت عمومی و تخصصی به تعاونگران شهرستان  ارائه شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قروه تعداد اعضای تعاونی سهام عدالت در شهرستان‌های قروه و دهگلان را 180 هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 130 هزار نفر ثبت و 50 هزار نفر در مرحله ثبت هستند.

شعبانی با اشاره به وجود 20 تعاونی مسکن مهر در این شهرستان گفت: از یک‌هزار و 863 واحد مسکن مهر تاکنون یک‌هزار و 104 واحد به متقاضیان واگذار شده است.

وی در پایان افزود: تمامی این واحدها تا پایان امسال به متقاضیان واگذار می‌شود.

انتهای پیام/79009/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول