اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خبر داد

تجارت 58 میلیون دلاری تعاونی‌های مرزنشینی هرمزگان / اداره 10 بندر صیادی توسط تعاونی‌ها

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه حجم صادرات و واردات تعاونی‌های مرزشنیان هرمزگان طی سال گذشته به 58 میلیون دلار رسیده است، از اداره امور 10 بندر صیادی توسط تعاونی‌ها خبر داد.

تجارت 58 میلیون دلاری تعاونی‌های مرزنشینی هرمزگان / اداره 10 بندر صیادی توسط تعاونی‌ها

احمد راستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، از امضا تفاهم نامه بین اداره کار هرمزگان و دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان خبر داد و اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در تعاونی‌های کشاورزی مهر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این تعاونی‌ها به صورت ویژه از تسهیلات کم بهره و مناسب برخوردار شده و یا می‌شوند، اضافه کرد: تعاونی‌های قایقداری هرمزگان در بخش حمل و نقل دریایی نیز موفق به خرید شناورهای جدید و مدرین شده‌اند به نحوی که در حال حاضر تمام حمل و نقل دریایی مسافر توسط بخش تعاونی در استان انجام می‌شود.

مدیرکل اداره تعاون، کار و امور اجتماعی هرمزگان با بیان در این استان تعاونی‌ها ساخت شناور نیز به ثبت رسیده و فعال است، اضافه کرد: همچنین در هرمزگان اداره امور 10 بندر صیادی به وسیله تعاونی‌ها با پنج هزار عضو صورت می‌گیرد.

راستی در بخش دیگری از سخنان خود، از افزایش سقف سهمیه ضمانت برای تعاونی‌های هرمزگان از شش میلیارد تومان به 20 میلیارد تومان رسیده است.

مشاور وزیر کار با بیان اینکه در هرمزگان تاکنون پنج هزار و 332 تعاونی در این استان به ثبت رسیده است، اضافه کرد: تعاونی‌ها در هرمزگان حدود 1.5 میلیون عضو دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعاونی‌هایی از سال‌های قبل در بخش سوخت‌ نیز در استان فعال هستند، در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس، تاکید کرد: تاکنون در استان تعاونی‌ در راستای فروش سوخت مرزی که در سیستان و بلوچستان آغاز شده، راه‌اندازی نشده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در ادامه از وجود 52 تعاونی مرزنشینان در این استان و همچنین فعالیت 42 مورد از آنها خبر داد.

به گفته راستی، میزان اعتبارات ارزی اختصاص یافته به این نوع تعاونی‌ها، با توجه به حجم عملکرد آنها دیده می‌شود.

وی گفت: طی سال گذشته بیش از 58 میلیون دلار به تعاونی‌ها مرزی استان مجوز صادرات و واردات داده شده است.برای امسال نیز اعتبار و مجوزهای مورد نیاز دیده می‌شود.

مشاور وزیر کار، در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه هر تعاونی که بیش از 70 درصد از اعضای‌ آن را بانوان تشکیل دهند، تعاونی بانوان نامیده می‌شود، افزود: در حال حاضر در هرمزگان 977 مورد تعاونی بانوان داریم که این امر نشان از مشارکت زنان هرمزگانی در امور مختلف دارد.

انتهای پیام/88001/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول