اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی قروه مطرح کرد

تامین سرمایه در گردش، مهم‌ترین معضل واحدهای تعاونی در قروه

رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی قروه گفت: در حال حاضر استقبال ازطرحهای تعاونی در قروه بسیار مطلوب است اما عدم تامین سرمایه در گردش سد بزرگی در برابر تحقق این طرحهاست.

تامین سرمایه در گردش، مهم‌ترین معضل واحدهای تعاونی در قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قروه با اشاره به استعدادهای چشمگیر این شهرستان در زمینه اجرای طرح‌های تعاونی اظهار کرد: در حال حاضر، فرهنگ تعاون در بین مردم قروه، به خوبی جا افتاده و همه از این گونه طرح‌ها استقبال می‌کنند.

کوروش شعبانی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیشترین قشری هستند،که خواهان راه‌اندازی طرح‌های تعاونی در شهرستان هستند، افزود: مهم‌ترین مشکل فراروی اجرایی شدن این طرح‌ها، عدم تامین سرمایه در گردش و ناتوانی متقاضیان برای تامین آورده است.

وی با اشاره به آغاز مجدد فعالیت نمایندگی اتاق تعاون در این شهرستان گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای‌،کارشناسی، برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی مورد نیاز برای اعضای تعاونی‌ها و انجام فرایند تشکیل وثبت و سایر خدمات مورد نیاز تعاونی‌ها، از خدماتی است که توسط این اتاق ارائه می‌شود.

شعبانی با اشاره به تشکیل 14 تعاونی جدید در سال‌جاری در این شهرستان گفت: از 24 طرح ارائه شده برای تشکیل تعاونی، 14 واحد موفق به اخذ مجوز تشکیل شدند و 10 طرح دیگر نیز تا پایان شهریور ماه نهایی می‌شود.

وی افزود: تعاونی‌های جدیدی که تشکیل شده‌اند در حوزه‌های مختلف، کشاورزی؛ صنعت و خدمات هستند که 100نفر عضو دارند و برای 128 نفر ، شغل ایجاد کرده‌اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قروه با اشاره به اینکه شهرستان قروه جایگاه دوم استان را از لحاظ تعداد تعاونی‌ها داراست، تصریح کرد: در حال حاضر 330 تعاونی فعال است که برای 3 هزار و 500 نفر شغل ایجاد کرده است.

وی فعالیت عمده این واحدها را در زمینه تولید و صنعت عنوان کرد و افزود: این طرحها افق بسیار خوبی را پیش رو دارند که امید است در تحقق حماسه اقتصادی، نقشی فزاینده ایفا کنند.

در ادامه این نشست یکی از اعضای هیات مدیره تعاونی‌های شهرستان قروه که در هشتمین جشنواره ملی تعاونی‌های برتر به عنوان، تعاونی برتر ملی انتخاب شده بود، گفت: موفقیت تعاونی ما ثابت کرد که ملاک موفقیت، سرمایه زیاد نیست.

حسین شکوهی گفت: سرمایه تعاونی اعتبار ما ،که در کارخانه نساجی قروه، برای ارائه خدمات اعتبار به کارگران کارخانه فعالیت می‌کند با 440 میلیون ریال سرمایه راه‌اندازی شد، که امروز به همت اعضای خود توانست از تعاونیهای برتر ملی باشد.

وی گفت: تمامی سرمایه این تعاونی توسط خود اعضا تامین شده است و از هیچ تسهیلاتی استفاده نکرده‌ایم.

وی با افزود: این تعاونی 50 نفر عضو دارد و در جشنواره تعاونی‌های برتر ملی، از میان 17 هزار تعاونی که از صنف‌های مختلف به این جشنواره معرفی شده بودند در بین یک‌هزار و 670 تعاونی اعتبار، موفق به کسب عنوان برتر ملی شد.

انتهای پیام/79009/ق/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول