اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی اعلام کرد

ایجاد 16 هزار نفر فرصت شغلی از طریق تعاونی‌های آذربایجان غربی

معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: بیش از 16 هزار نفر فرصت شغلی از طریق تعاونی‌های آذربایجان غربی ایجاد شده است.

ایجاد 16 هزار نفر فرصت شغلی از طریق تعاونی‌های آذربایجان غربی

احمد دهقان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تبریک هفته تعاون به تعاونگران عرصه‌های اقتصادی، اظهار داشت: در راستای برنامه‌های اداره کل، اشتغال و تعاون باهم همسو هستند.

وی ابراز داشت: تاکنون با مقایسه سال‌های قبل از نظر حمایت‌های اقتصادی پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات 520 هزار، اعتبارات تکلیفی، کمک‌های فنی و اعتباری، بخش توسعه کشاورزی، صنوف و توسعه ملی حدود 3 هزار و 170 میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی‌ها کمک شده است.

معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: در راستای این تسهیلات فرصت‌های شغلی ایجاد شده بیش از 16 هزار نفر است.

وی تصریح کرد: امید است با سیاست‌های مقام عالی وزارت که دولت یازدهم به وجود خواهد آورد در راستای بالا بردن اندیشه تعاون گرایی و ترویج توسعه تعاونی‌های نوپا و فعالیت بیشتر تعاونی‌ها اقدامات موثری صورت گیرد.

دهقان ادامه داد: اگر تعاونی‌ها به شیوه صحیح ایجاد شود نقش موثری در اقتصاد ایفا خواهد کرد و از نظر حقوقی نیز سبب ایجاد اشتغال پایدار در جامعه خواهد شد.تعاونی‌ها در برنامه پنجم توسعه اقتصادی با سهم 25 درصدی اشتغال کشور مشارکت خود را در جامعه نشان می‌دهند.

معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی افزود: امید است با ایجاد تعاونی‌های بیشتر قطعا این موضوع در برنامه پنجم توسعه تحقق یابد.

وی تعاون را در رشد و بالندگی کشور موثر عنوان کرد و یادآور شد: تعاونی‌های نوپا در کشور سست بنیان هستند و ممکن است به سادگی از بین بروند از این رو باید برای اشتغال پایدار تعاونی‌ها برنامه‌ریزی اساسی شود.

دهقان اذعان کرد: شرکت‌های تعاونی از طریق آموزش اعضا و ایجاد زمینه‌های سالم اقتصادی می‌توانند در کاهش میزان مصرف افراد و در نتیجه افزایش پس‌انداز دخالت نموده و این سرمایه‌ها را در راستای سرمایه‌گذاری در تولید هدایت کنند.

انتهای پیام/61005/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول