اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فلاورجان خبر داد

اشتغال‌زایی 2100 نفر در 10 طرح تعاونی فلاورجان

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فلاورجان گفت: در شهرستان فلاورجان در هفته تعاون افتتاح 10 طرح تعاونی افتتاح شد که اشتغال‌زایی 2 هزار و 100 نفر به همراه داشت.

اشتغال‌زایی 2100 نفر در 10 طرح تعاونی فلاورجان

اکبر حصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با طرح‌های افتتاحی در هفته تعاون‌، اظهار کرد: در شهرستان فلاورجان در هفته تعاون افتتاح 10 طرح تعاونی در در بخش خدمات، صنعت با سرمایه‌ای بالغ بر 634 میلیون تومان و اشتغال‌زایی 2 هزار و 100 نفر داریم.

وی ادامه داد: همچنین دو تعاونی برتر استانی در شهرستان فلاورجان را داشته‌ایم که امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجلیل می‌شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این دو تعاونی برتر شهرستان شامل شرکت تعاونی فرش دستباف گلبوته و پوشاک نگار قهدریجان هستند.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن طرح‌ها شامل دو بخش مسکن مهر و مسکن غیرمهر می‌شوند، اذعان داشت: طرح‌هایی که در بخش مسکن مهر شهرستان فلاورجان داشته‌ایم بالغ بر 1100 واحد و در بخش مسکن غیر مهر نیز نزدیک 400 واحد بوده است

حصاری ادامه داد: فعالیت‌های مربوط به بخش کشاورزی شامل دو بخش خدمات کشاورزی خدمات روستایی، گلخانه داری، دام و طیور و کشت گل‌های تزیینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 400 تعاونی در این شهرستان فعالیت دارند، اظهار کرد: اشتغال ایجاد شده از طریق این تعاونی‌ها بیش از 4 هزار نفر است که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فلاورجان افزود: با تلاش‌ها و برنامه‌هایی که در بحث ترویج تعاون در سطح شهرستان انجام شده است در چند سال اخیر جز تعاونی‌های پیش گام در زمینه تشکیل و توسعه تعاونی‌ها بوده‌ایم که این برنامه‌ها شامل اطلاع‌رسانی در خصوص مزیت‌ها و روش‌های تشکیل تعاونی، پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها و آموزش تخصصی در زمینه فعالیت تعاونی‌ها است.

وی عمده مشکلات در زمینه تشکیل و ادامه کار تعاونی‌ها را کمبود نقدینگی، عدم اجرای تخصیص بیمه‌ای تعاونی‌ها و خشکسالی دانست و در ادامه تصریح کرد: پرداخت تسهیلات هدفمند و سود بانکی کم می‌توان در بحث اشتغال، تولید و جلوگیری از مهاجرت موثر باشد که این موضوع باید از سوی دولت مورد توجه قرار گیرد.

حصاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان فلاورجان در زمینه کشاورزی از شهرستان‌های پیش گام استان اصفهان است متاسفانه در چند سال اخیر خشک شدن آب زاینده رود موجب شده است تا بسیاری از تعاونی‌ها در بخش کشاورزی و باغداری با مشکل مواجه شوند.

انتهای پیام/63015/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول