اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین خبر داد

تولید قسمت دوم قصه‌های مینودری در قزوین

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین از تولید قسمت دوم انیمیشن قصه‌های مینودری در قزوین خبر داد.

تولید قسمت دوم قصه‌های مینودری در قزوین

سعید پورایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه قسمت دوم مجموعه انیمیشن قصه‌های مینودری در مرحله تولید قرار دارد، اظهار داشت: تولید این قسمت تا دو ماه آینده به پایان می‌رسد و از آنجا که محتوای آن طنز است، پس از ایام محرم و صفر وارد بازار می‌شود.

پورایمانی با اشاره به رونمایی نخستین قسمت از این انیمیشن در سومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز افزود: قصه‌های مینودری، نخستین انیمیشن سریالی خانگی در کشور است و در حال حاضر قسمت آغازین آن در نمایشگاه اسباب‌بازی در حیاط نگارالسلطنه از سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین در بین علاقه‌مندان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: درون‌مایه این انیمیشن را مباحث اخلاقی تشکیل می‌دهد و محتوای آن طنز و گویش قزوینی است.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین با بیان اینکه در تولید این انیمیشن 22 دقیقه‌ای، 12 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر به صورت غیرمستقیم همکاری داشته‌اند، تصریح کرد: احیای گویش قزوینی یکی از مزیت‌های تولید قصه‌های مینودری است؛ به طوری که برخی واژه‌های فراموش شده کنونی از گویش محاوره قزوینی، با زیرنویس فارسی در این انیمیشن گنجانده شده است.

پورایمانی خاطرنشان کرد: تصاویر و پس‌زمینه‌های این کار نیز مربوط به اماکن قزوین همچون بوستان فدک و خانه امام جمعه شهیدی است.

وی اذعان کرد: قصه‌های مینودری داستان پدربزرگ و نوه‌ای را حکایت می‌کند که پدربزرگ برای تنبیه کردن نوه از داستان‌های علامه دهخدا، سعدی و نظایر آن بهره می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه نویسندگان این انیمیشن اهل قزوین هستند و این کار در قزوین تولید شده است، یادآور شد: برای گویندگی شخصیت‌های داستان خبره‌ترین نیروهای استان به‌کارگیری شده‌اند.

پورایمانی اظهار داشت: به منظور معرفی ویژگی‌های قزوین، توزیع این اثر با محتوای ویژگی‌های بارز این شهر در جشنواره روز قزوین صورت گرفت.

وی ادامه داد: هر قسمت از این مجموعه سفیر قزوین در شهرهای دیگر کشور است؛ چراکه آداب و سنن، لهجه و اماکن قزوین را در نقاط مختلف کشور معرفی می‌کند.

پورایمانی بیان کرد: علاوه بر توزیع قصه‌های مینودری در نمایشگاه، از این پس 20 هزار نسخه از این مجموعه در سراسر کشور توزیع می‌شود.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین عنوان کرد: سرمایه‌گذاری برای تولید این مجموعه بر عهده مرکز رسانه‌های دیجیتال است و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین نیز در تولید آن همکاری می‌کند.

پورایمانی اذعان کرد: ویژگی قصه‌های مینودری، استفاده از تکنیک انیمیشن دوبعدی با فنون کات اوت است و در تولید آن دوربین‌ها از پنج زاویه تصویربرداری می‌کنند؛ در حالی که در انیمیشن‌های معمولی، تصویربرداری از سه زاویه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رسیدن به اهداف تعیین شده در تولید این مجموعه نیازمند خرید آن از سوی مخاطب است، بیان کرد: به همین دلیل موضوع بازاریابی از طریق جذب حامی مالی برای تأمین بخشی از هزینه‌ها و نیز افزایش جذابیت کار در دستور کار قرار گرفت.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین یادآور شد: این انیمیشن در مدت برپایی نمایشگاه تا روز 23 شهریور ماه از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 22 در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/77011/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول