اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه جاری

فارس میزبان مسابقات کشوری جام دیجیتال می‌شود

استان فارس در ماه جاری میزبان مسابقات کشوری بازی‌های رایانه‌ای «جام دیجیتال» می‌شود.

فارس میزبان مسابقات کشوری جام دیجیتال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مجتمع فرهنگی رسانه دیجیتال حضرت زهرا(س) اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دومین دوره مسابقات کشوری بازی‌های رایانه‌ای با عنوان «جام دیجیتال» را برگزار می‌کند.

مدیر اجرایی مجتمع فرهنگی رسانه دیجیتال حضرت زهرا(س) شیراز در این زمینه گفت: با توجه به نقش تکنولوژی در پیشرفت جوامع انسانی و نیز همه‌گیر شدن بازی‌های رایانه‌ای در سراسر دنیا و اقبال نسل جوان به این‌گونه بازی‌ها، نخستین دوره مسابقات بین‌المللی جام دیجیتال در تیر ماه سال 91 در تهران برگزار شد.

زهرا برزگر افزود: مجتمع فرهنگی دیجیتال حضرت زهرا(س) با نظارت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آن دوره نمایندگی برگزاری مسابقات در سطح استان فارس و بوشهر را بر عهده داشت که با قهرمانی استان فارس در رشته pes/pc به پایان رسید.

وی تصریح کرد: با توجه به استقبال جوانان در دوره پیشین و با هدف جذب گروه جوانان و نوجوانان و لزوم سوق دادن این گروه سنی از بازی‌های مخرب غربی به سمت بازی‌های سالم بومی و همچنین ایجاد انگیزه برای تولید بازی‌های فاخر و ارزشمند ایرانی، دوره جدید این بازی‌ها در شهریورماه جاری برگزار می‌شود.

برزگر با اشاره به اینکه در این رقابت‌ها جوانان و نوجوانان می‌توانند در محیطی سالم به رقابت با یکدیگر بپردازند، بیان کرد: دومین دوره مسابقات کشوری بازی‌های رایانه‌ای «جام  دیجیتال» از 15 تا 22 شهریور ماه جاری در فارس برگزار می‌شود.

به گفته وی، در پایان این جام پنج نفر برگزیده از هر رشته به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند که این مراسم در 21 مهرماه امسال همزمان با هفتمین دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در مصلای تهران برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی مجتمع فرهنگی رسانه دیجیتال حضرت زهرا(س) شیراز با اشاره به اینکه مسابقات در چهار رشتهDota، Counter، Fifa 2013 و Pes 2013 برگزار می‌شود، ابراز داشت: امسال برای نخستین بار در کشور مسابقات ماشین‌سواری بلور ویژه بانوان نیز به رشته‌های این مسابقات افزوده شده است.

وی خاطرنشان کرد: این سری از مسابقات توسط مجتمع رسانه‌های دیجیتال اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و با همکاری شهرداری شیراز، آکادمی اپتک، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان و باشگاه ورزشی شهید نظیری برگزار می‌شود.

برزگر اضافه کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام سیزدهم شهریورماه جاری است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به شعبه یک واقع در کوی زهرا(س)، چهارراه ایثار، مجتمع فرهنگی دیجیتال حضرت زهرا(س) و شعبه دو واقع در میدان آزادی، بوستان آزادی، غرفه رسانه‌های دیجیتال حضرت زهرا(س) نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام/2448/غ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول