اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از فردا

مسابقات جام دیجیتال قزوین آغاز به کار می‌کند

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین از آغاز مسابقات جام دیجیتال این استان از فردا خبر داد.

مسابقات جام دیجیتال قزوین آغاز به کار می‌کند

سعید پورایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: همزمان با برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز، مسابقات فوتبال جام دیجیتال قزوین از فردا آغاز می‌شود و تا 21 شهریور ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نخستین دوره مسابقات یاد شده سال گذشته برگزار شد، افزود: محل برگزاری این مسابقات، حیاط نگارالسلطنه از سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین است و بازیکنانی از استان‌های قزوین و زنجان در آن حضور می‌یابند.

این مسئول با اشاره به شرکت 300 بازیکن حرفه‌ای از این دو استان در مسابقات یاد شده ادامه داد: برترین‌های این دوره از مسابقات به رقابت‌های کشوری در تهران راه می‌یابند و بازیکنان برتر مسابقات کشوری نیز به بازی‌های بین‌المللی اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: یکی از مزایای برگزاری مسابقات دیجیتال، ضمن ایجاد فضای جذاب و سالم برای کودکان، کاهش وقت آزاد آنان برای پرداختن به بازی‌های پرخاشگرانه رایانه‌ای، به واسطه انجام تمرینات مورد نیاز مسابقات است.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین در خصوص علت حضور این مرکز در سومین جشنواره اسباب‌بازی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت دانش و فراگیر شدن فناوری، نیاز کودکان و نوجوانان امروز، گسترش بازی‌های غیرتکراری است؛ به طوری که در عین فراوانی، در کوتاه‌ترین مدت قابل دسترسی باشد.

پورایمانی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر منازل و زندگی‌های آپارتمانی امروزی سبب شده است تا امکان انجام بازی‌هایی همچون هفت‌سنگ، الک دولک و نظایر آن از بخش زیادی از کودکان گرفته شود.

وی اضافه کرد: با وجود آسیب‌زا بودن برخی بازی‌های رایانه‌ای، درگیر شدن برخی افراد به این بازی‌ها به واسطه جذابیت‌های جدید تکنولوژی، لزوم ایجاد شرایطی مناسب در این فضا را ایجاب می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی، مراکز دیجیتال به منظور ساماندهی بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای و ایجاد فضایی برای دوری کودکان از بازی‌های خشن، اقدام به برنامه‌ریزی و فعالیت در این حوزه می‌کنند.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین تصریح کرد: به همین دلیل این مرکز به عنوان یکی از فعالان و نقش‌آفرینان حوزه کودک، با دعوت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در نمایشگاه حضور یافت تا بخشی از دستاوردهای خود را در اختیار کودکان و خانواده‌ها قرار دهد.

پورایمانی گفت: غرفه‌های مرکز رسانه‌های دیجیتال به دلیل نو بودن و جذابیت برای کودکان امروز، از غرفه‌هایی محسوب می‌شوند که بیشترین بازدید و توقف بازدیدکننده را به خود اختصاص می‌دهند.

وی آموزش رایگان سیر تولید انیمیشن دوبعدی را از فعالیت‌های غرفه‌های این مرکز در نمایشگاه بازی و اسباب‌بازی ذکر کرد و افزود: علاوه بر بازی‌های رایگان رایانه‌ای برای بازدیدکنندگان، انجام آزمایش رایگان اعتیاد به این‌گونه بازی‌ها بخش دیگری از برنامه‌های این غرفه‌ها به شمار می‌رود.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین گفت: همچنین آزمایش رایگان اعتیاد به اینترنت نیز در صورت فراهم شدن تجهیزات مربوط به نمایشگاه، به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

پورایمانی تصریح کرد: در غرفه دیگری نیز پرفروش‌ترین بازی رایانه‌ای دنیا با نام پرندگان خشمگین به صورت فیزیکی با استفاده از ابزاری به نام دوخاله و تیروکمانی در اندازه‌های بزرگ شبیه‌سازی شده و مورد استقبال کودکان و خانواده‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام/77011/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول