اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ایجاد مشکلات بسیار برای 3 خانواده صورت گرفت

دسترسی غیرمجاز به داده‌های دیجیتال در فارس

رئیس پلیس «فتا» فارس از کشف دو پرونده تهدید و دسترسی غیرمجاز به داده‌های دیجیتال در این استان که سه خانواده را دچار مشکلات بسیاری کرده بود، خبر داد.

دسترسی غیرمجاز به داده‌های دیجیتال در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی استان فارس، سرهنگ سید موسی حسینی اظهار داشت: سه خانواده در شیراز که از اقوام نزدیک یکدیگر بودند به پلیس «فتا» مراجعه و از عامل تهدیدات و افشای اسرار خانوادگی آنان در فضای مجازی ارائه شکایت کردند.

وی ادامه داد: در بازجویی از شاکیان پرونده که 15 نفر بودند، مشخص شد، شخص یا اشخاصی اقدام به سوزاندن چند سیم کارت از آنها و همچنین ارسال پیامک حاوی مکالمات روزمره زندگی خود از سیم کارت آنان به گوشی خودشان یا سایر اقوام کرده و در تالارهای گفت‌وگو در فضای مجازی با دادن دست‌نوشته‌های تهدیدآمیز با علائم شیطان‌پرستی آنان را تهدید می‌کنند.

رئیس پلیس «فتا» استان فارس افزود: یکی از شاکیان بیان کرد، تاکنون اقدام به خرید 13 سیم کارت کرده، اما همگی آنها به محض فعال شدن بعد از حدود نیم ساعت می‌سوزد.

این مسئول اضافه کرد: پس از ارائه این پرونده به پلیس «فتا» کارشناسان این پلیس اقدامات اولیه خود را شروع و به طور مجدد ارسال تهدیداتی با موضوع (ارائه شکایت به پلیس فتا برای شما فایده‌ای ندارد)، (پلیس فتا قادر به شناسایی ما نیست) و (جز دردسر برای خود کاری از پیش نمی‌برید) ادامه داشت.

رئیس پلیس «فتا» استان فارس گفت: با بررسی سریع تبادلات مخابراتی بین سیم کارت‌های موجود در پرونده و استفاده از شم کارآگاهی افسران پلیس «فتا» در اقدامی فنی پسر 16 ساله یکی از شاکیان، به عنوان مظنون شناسایی و احضار شد.

حسینی بیان داشت: این پسر 16 ساله، دارای تخصص در استفاده از نرم‌افزارهای تلفن همراه بود که با کینه‌ورزی از پدرش و سایر شاکیان و با تصور اینکه به هیچ وجه ردی از خود به جا نگذاشته و قابل شناسایی نیست دست به این اقدام زده بود.

وی متذکر شد: متهم این پرونده در عین ناباوری با ادله پلیس «فتا» مواجه و این جرم از وی کشف شد.

این مسئول گفت: پدر این فرد که به پلیس «فتا» مراجعه و برایش درک متهم بودن فرزندش در این پرونده غیرقابل باور بود، زمانی‌که با اعتراف فرزندش مواجه شد در عین ناباوری از اینکه مشکلات آنان پایان یافته اظهار خرسندی کرد.

انتهای پیام/‌2448/ن/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول