اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد نماینده مردم همدان در مجلس از پروژه‌های عمرانی

بازی‌های سیاسی و جناحی در همدان/ انتظار 20 ساله برای شنیدن سوت قطار

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند پروژه‌های عمرانی در استان گفت: همدان مدیران سست، خستگی‌پذیر، غافل از کار و دچار روزمرگی نمی‌خواهد.

بازی‌های سیاسی و جناحی در همدان/ انتظار 20 ساله برای شنیدن سوت قطار

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر خجسته بعد از ظهر امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان با اشاره به شرایط کنونی تحریم کشور اظهار کرد: برای برون‌رفت از این مشکل باید اقتصاد مقاومتی را در پیش گیریم.

وی با اشاره به تحولات منطقه و مسئله سوریه خاطرنشان کرد: هدف آمریکا در خاورمیانه از بین بردن مقاومت و حفظ اسرائیل است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه با اعمال توطئه‌ها و تحریم‌ها، قدرت ولایت در جمهوری اسلامی بارزتر شده است، افزود:  جمهوری اسلامی به شکرانه وجود ولایت توطئه‌ها را مدیریت کرده است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به کمبود بودجه که ناشی از فقدان صادرات نفت است، اظهار داشت: امروز صادرات ایران به حداقل رسیده است، حتی ارز آن مقداری که صادر می‌شود نیز در ترکیه و چین دپو شده و به کشور بازنمی‌گردد.

*مدیران بودجه اختصاصی را از مرکز دنبال کنند

خجسته در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مسئولان با بیان اینکه پیگیر اخذ بودجه از مرکز باشید، بیان داشت: بودجه‌های عمرانی و جاری مشخص شده و تخصیص آن به روز انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مدیران کل استان در پیگیری بودجه‌ها فعال عمل کنند، تصریح کرد: مدیران کل سایر استان‌ها با حضور در مرکز و ارتباط با وزارت مربوطه نیازهای استان را مطرح و به دنبال رفع آن باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس جذب بودجه را نیازمند عزم ملی دانست و افزود: برای نخستین بار در تاریخ همدان 350 میلیارد تومان از بودجه ملی برای همدان جذب شد که با تزریق به پروژه‌ها جانی دوباره به آنها داده شد.

وی وضعیت کنونی را در شأن پایتخت تاریخ و تمدن ندانست و یادآور شد: مجمع نمایندگان در زمینه جذب بودجه ملی آمادگی دارد تا در این زمینه بتواند به مدیران به ویژه مدیران مرتبط با بخش عمرانی کمک کنند.

*دیر بجنبیم آب تالوار را کردستان و لرستان می‌برند

خجسته در بخش دیگری از سخنانش آبرسانی از سد تالوار را امری حیاتی دانست و افزود: این سد که در سفر مقام معظم رهبری به همدان تصویب شد و باید در سال 89 به بهره‌برداری می‌رسید، هنوز ناتمام مانده است.

وی با انتقاد از برخی مدیران بومی همدان اذعان کرد: برخی از مدیران بومی مدعی هستند که در سد تالوار کارها در حال انجام است اما در ظاهر کاری نمی‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار با وزیر نیرو به همراه مدیر مربوطه در خصوص سد تالوار اذعان کرد: در آنجا نیز این بحث مطرح شد که چرا سد تالوار هنوز به بهره‌برداری نرسیده در حالی که آب برای همدان حیاتی است.

وی با اشاره به تأمین آب از چاه‌های کشاورزی یادآور شد: این امر مقطعی است و نمی‌تواند چاره کار باشد آن هم در سالی که در هر ماه یک متر آب حفره‌های زیرزمینی همدان نشست داشته است.

خجسته با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی آبرسانی از سد تالوار به همدان 21 درصد است، افزود: دلیل پیشرفت نامطلوب این سد، عدم پیگیری است در حالی که موضوع اصلی آب است و با بحران آب مواجهیم.

وی اضافه کرد: آب این سد باید به 11 شهر و 48 روستا تزریق شود که اگر پیگیری نکنیم، وضعیت بغرنجی را در پیش خواهیم داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ابراز داشت: اگر در این زمینه دیر بجنبیم مجمع نمایندگان استان‌های زنجان، لرستان و کردستان آب را خواهند برد.

*بیکاری جوانان همدانی را به فساد می‌کشد

وی با بیان اینکه ما در استان کار سیاسی نمی‌خواهیم، اظهار کرد: شوراها، شهرداران و مدیران دنبال بازی‌های سیاسی و جناحی نباشند.

خجسته شکوفایی و پویایی را لازمه استان همدان دانست و گفت: برای رسیدن به اصل توسعه در همدان باید آب شرب را برای استان تأمین کنیم.

وی با اشاره به بیکاری، جوانان همدانی را به فساد می‌کشد، ابراز داشت: کارخانه‌ای در منطقه جهان‌آباد در حال شکل‌گیری بود که اکنون با نامه‌ای مبنی بر اینکه چون زمین دیر داده شده، کار ناتمام مانده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کارخانه خودروسازی سینا از همدان برده شد و دلارها و امکانات نیز همراه با آن از همدان رفت که در صحن مجلس بررسی و مجدد تصویب شد.

وی با اشاره به اشتغالزایی 30 هزار نفری در منطقه جهان‌آباد بیان داشت: در استان همدان با این همه توانمندی چه اتفاقاتی می‌افتد؟ باید چه جوابی به خانواده‌ها و نسل آینده در خصوص اشتغال دهیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از چرایی توقف 20 کیلومتری آزادراه ساوه ـ همدان خاطرنشان کرد: در 20 کیلومتر باقی مانده این آزادراه، چهار عوارضی زده‌ایم که معنایی ندارد و موجب توقف پروژه شده است.

*همدان دیگر اقتضای مدیران پروازی را ندارد

خجسته با اشاره به مشکل ورودی‌های شهر همدان نیز اذعان کرد: گردشگری در همدان توسعه اشتغال را در پی دارد و با فعال شدن بخش توریستی می‌توان اشتغال را افزایش داد.

وی با اشاره به نیاز همدان به مدیران توانمند، اثرگذار و تحول‌گرا ابراز داشت: همدان مدیران سست، خستگی‌پذیر، غافل از کار و دچار روزمرگی نمی‌خواهد.

خجسته اضافه کرد: قطار شهری در کرمانشاه راه‌اندازی شده و در اراک نیز در حال انجام است اما در همدان هیچ فکری به حال این بحث مهم نشده است.

وی همدان را پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و شهری توریستی دانست و گفت: در شهر همدان به ایجاد هتل توجهی نشده در حالی که همدان یکی از شهرهای گردشگری مهم کشور است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه دولت دیگر نمی‌تواند در بحث عمرانی و ایجاد کارخانه وارد شود، خطاب به مسئولان ابراز داشت: بهسازی روستاها و مسائل عمرانی را از دولت انتظار نداشته باشید بلکه برای پیشبرد این مسائل با خیران و سرمایه‌گذاران ارتباط برقرار کنید.

وی با اشاره به اینکه راه‌آهن قرار بود شهریور ماه به بهره‌برداری برسد، افزود: نبود ریل دلیل کندی این پروژه بوده است.

خجسته در پایان سخنانش اذعان کرد: باید هر چه زودتر پروژه راه‌آهن به پایان برسد زیرا 20 سال است، می‌گوییم سوت قطار کشیده می‌شود؛ اما هنوز خبری از آن نیست.

انتهای پیام/89003/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول