اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا:

افزایش مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های عمرانی هدف شوراها باشد

امام جمعه شهرضا گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید با اتخاذ سیاست‌های مناسب زمینه را برای افزایش مشارکت مردم در پروژه‌های عمرانی مهیا کنند.

افزایش مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های عمرانی هدف شوراها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الا‌سلام سیف‌الله یعقوبی ظهر امروز با بیان این مطب در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا اظهار داشت: اصلاح سبک زندگی مطابق با معیارهای مذهبی از مهم‌ترین تأکیدات رهبر معظم انقلاب در طول سال‌های گذشته بوده و انتظار داریم نسل جوان جامعه با درک اهمیت این موضوع نسبت به رعایت این اصل مهم در زندگی فردی و اجتماعی خود اهتمام داشته باشند.

وی ادامه داد: اصلاح سبک زندگی مقوله مهم و سازنده‌ای است که تمام شئون‌های زندگی یک فرد اعم از سبک پوشش، شیوه ازدواج، نحوه معماری مسکن، رویکرد به تحصیل، اوقات فراغت و سایر فعالیت‌ها را شامل می‌شود و بهره‌گیری از تعالیم قرآنی و فرهنگی از مهم‌ترین راهکارهای موفقیت در این راستا به شمار می‌رود.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اینکه سعادت دنیوی مستلزم برخورداری از ثروت کلان نیست، بیان داشت: امام صادق(ع) برخورداری از پنج اصل مهم امنیت، وسعت رزق حلال، سلامتی، همسر و انیس سازگار و آسایش را از ملزومات رستگاری حقیقی بشر ذکر می‌کنند و این موضوع باید مد نظر همگان قرار بگیرد.

این مسئول در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به آغاز فعالیت چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا گفت: منتخبان مردم در شوراهای شهرستان شهرضا نیز طی یک مراسم به اجرای تحلیف پرداختند و امیدواریم این افراد با درک اهمیت جایگاه شوراها در رشد و تعالی جامعه نسبت به انجام وظایف قانونی خود تلاش مضاعف داشته باشند.

یعقوبی با تشریح اهمیت تکریم و قدردانی از زحمات شورای شهر و شهردار سابق شهرضا بیان داشت: حفظ کرامت انسانی در عزل و نصب‌ها باید مد نظر همگان قرار بگیرد و فرهنگ قدردانی از مسئولان تلاش گر و زحمت کش باید به شکل اصولی در جامعه نهادینه شود.

وی اختلاف افکنی در سطح شوراهای شهر را مغایر با خدمت رسانی به مردم ذکر کرد و افزود: منتخبان مردم در شوراها باید بدانند و آگاه باشند که هرگونه اختلاف و دشمنی در بین این مجموعه با خدمت رسانی به مردم مغایرت دارد و اعضای شوراها باید با درایت، تدبیر و هوشمندی نسبت به بررسی نیازمندی‌های اساسی مردم و تدوین سیاست‌های لازم اقدام کنند.

امام جمعه شهرضا با تشریح اهمیت ترویج فرهنگ مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های عمرانی  متذکر شد: تدوین سیاست‌های لازم در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، انتخاب شهردار، نظارت بر حسن اجرای قوانین و تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها از مهم وظایف شوراها است که باید مد نظر منتخبان مردم باشد.

انتهای پیام/63011/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول