اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تزریق بودجه

همدان میزبان دومین جشنواره «جایزه ادبی هگمتانه» می‌شود

رئیس حوزه هنری استان همدان گفت: در صورت تزریق بودجه، همدان در اسفند ماه سال‌جاری دومین دوره جشنواره «جایزه ادبی هگمتانه» را برگزار می‌کند.

همدان میزبان دومین جشنواره «جایزه ادبی هگمتانه» می‌شود

سید محمدباقر حسینی‌سیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان یکی از تخصصی‌ترین جشنواره‌های هنری به میزبانی حوزه هنری همدان را جشنواره «جایزه ادبی هگمتانه» دانست و افزود: با توجه به اینکه نویسندگان همدانی قلم خوبی دارند، حوزه هنری استان در اسفند سال 90 نخستین دوره این جشنواره را برگزار کرد.

وی گفت: سال‌هاست کانون‌های شعر غزل، سپید، ترانه، داستان و نیز برنامه‌ ماهانه «شب ادبیات کودک و نوجوان همدان» با حضور پرشور فعالان ادبی در دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان همدان و به منظور سنجش آثار تولیدی در کانون‌های ادبی برپا می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان همدان ادامه داد: «نخستین جایزه ادبی هگمتانه»، نیز سالی یک‌بار از سوی حوزه هنری استان همدان در گستره استانی برپا می‌شود.

وی ادامه داد: با تزریق بودجه در اسفند ماه سال جاری دومین دوره این جشنواره برگزار خواهد شد و فراخوان آن نیز آذرماه اعلام می‌شود.

حسینی‌سیر با اشاره به اهداف «جایزه ادبی هگمتانه» افزود: این جایزه در پی شناخت، تشویق و معرفی استعدادهای ادبی جوان، تلاش در راستای آفرینش آثار فاخر در زمینه‌های انقلاب، دفاع‌ مقدس، بیداری اسلامی و...، ایجاد رقابت بین اعضای کانون‌های ادبی، ارج‌ نهادن به تلاش‌های یک‌ساله‌ آنها و تحقق جشن‌های فصلی حوزه هنری است.

رئیس حوزه هنری همدان به برگزاری جشنواره شعر و داستان جوان «سوره» اشاره کرد و گفت: امسال همدان ستاره دوره یازدهم شد و در دو بخش رتبه اول، در یک بخش عنوان دومی از آن همدانی‌ها شد و اثر یکی از هنرمندان همدانی هم شایسته تقدیر معرفی شد.

وی جشنواره‌های شعر و داستان عاشورا، موسیقی ترنم و سوگواره رثای قلم را از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه هنری همدان برشمرد و گفت: سوگواره‌های دیگری نیز به ویژه در ایام شهادت ائمه و رحلت امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و جشنواره‌های دیگری نیز به طور محدودتر با عنوان کارگاه خلق اثر با حضور هنرمندان در طول سال صورت می‌گیرد.

حسینی‌سیر به ششمین جشن هنری «رمضان» با هدف ترویج هنر دینی و ارتقای سطح معنویت در خلق آثار اشاره کرد و گفت: در ششمین دوره در مرداد ماه سال جاری نیز هنرمندان استان در رشته‌های خوشنویسی (نستعلیق، شکسته و ثلث)، طراحی حروف، طراحی و تصویرسازی به خلق اثر پرداختند

وی افزود: واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری همدان علاوه بر تقدیر از نفرات برگزیده هر رشته، نمایشگاهی از آثار منتخب جشنواره در نگارخانه حوزه هنری برپا کرد.

رئیس حوزه هنری همدان به فعالیت حوزه هنری در سال گذشته اشاره کرد و افزود: اجرای نمایش‌های خیابانی «نقل دل»، «آرزوی وصال» و «راه عشق»، برگزاری 18 نمایشگاه عکس، تصویرسازی، گرافیک، خوشنویسی و پوستر از آثار هنرمندان استان، برگزاری جشن فصلی ادبیات، نشست بزرگداشت «استاد ناصر مهرورز»، جشنواره «رمضان»، مسابقات «عکس عاشورا» ،« نماز»، و «ماه» و  مسابقات پیامکی با محوریت اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) از جمله فعالیت‌های حوزه هنری استان در سال 91 بوده است.

وی تولیدات و بخشی از فعالیت‌های این حوزه در سال گذشته را شامل تولید 9 کتاب، تولید فیلم‌های کوتاه، تولید هشت نمایشنامه، تولید و رونمایی از آلبوم موسیقی «گواه پایمردی» به عنوان نخستین آلبوم موسیقی استان، تصویب تعداد هفت فیلمنامه و طرح‌نامه از 32 فیلمنامه رسیده به شورای فیلمنامه عنوان کرد.

انتهای پیام/89025/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول