اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین ورزش‌یار استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس:

ساخت پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در اولویت است

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین ورزش‌یار استان اصفهان گفت: 280 پروژه نیمه‌کاره ورزشی در استان وجود دارد که قرارداد حدود 40 پروژه نیمه تمام ورزشی در استان برای تکمیل بسته شده است.

ساخت پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در اولویت است

زمانی گفته می‌شد ثواب مدرسه‌سازی کمتر از ساختن مسجد نیست اما امروزه باید بگوییم ثواب ورزشی‌سازی نیز کمتر از مدرسه‌سازی نیست.

استان اصفهان از نظر سرانه ورزشی در رتبه بسیار پایین در کشور قرار دارد که این موضوع همت مسئولان را در افزایش سرانه ورزشی استان می‌طلبد.

مجمع خیرین ورزش‌یار برای نخستین بار در کشور در اصفهان تشکیل و راه‌اندازی شد و اعضای این مجمع با نیت خیر تنها بر تکمیل و ساخت پروژه‌های نیمه تمام ورزشی اصرار دارند تا بتوانند به جوانان این مرز و بوم و به‌ویژه در استان در ساختن فردایی روشن برای آن‌ها با هدف ورزش و داشتن جامعه‌ای سالم کمک کنند.

در این راستا با اصغر تجدد یکی از اعضای هیئت مدیره این مجمع به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

فارس: کار مدرسه‌سازی و ورزشی‌سازی را از چه زمانی آغاز کردید؟

تجدد: 12 سال عضو هیئت مدیره خیرین مدرسه‌ساز بودم و تشکیل مجمع خیرین ورزش‌یار کاری است که برای نخستین بار در ایران و در اصفهان صورت گرفت.

پیشنهاد دادیم مجمع خیرین ورزش‌یار در تمام استان‌های دیگر کشور نیز فعال شود تا به رشد ورزش کشور کمک بسیاری شود. 

فارس: ساخت خانه‌ وزنه‌برداری استان را چگونه می‌بینید؟

تجدد: این رشته در استان هیچ سالن مخصوصی نداشت اما هم‌اکنون بسیار خوشحالم که با تلاش‌های سیف‌زاده رئیس هیئت وزنه‌برداری استان، خانه وزنه‌برداری استان که در کشور بی‌نظیر است در این شهر ساخته شده است.

از طریق مجمع خیرین ورزش‌یار هم هر کمکی از دستمان بر بیاید برای هیئت وزنه‌برداری استان انجام می‌دهیم.

فارس: کارهایی که تاکنون مجمع خیرین ورزش‌یار در استان انجام داده است را بگویید؟

تجدد: مجمع خیران ورزش‌یار استان حدوداً چهار ماه است که تشکیل شده است اما در همین مدت کم توانست چهار سالن نیمه‌کاره ورزشی را در آران و بیدگل افتتاح کند.

280 پروژه نیمه‌کاره ورزشی نیز در استان وجود دارد که قرارداد حدود 40 پروژه نیمه تمام ورزشی در استان برای تکمیل بسته شده است.

فارس: چه شد که این مجمع تصمیم گرفت سرمایه خود را در زمینه ورزش به کار بیندازد؟ 

تجدد: همان‌طور که خیرین مدرسه‌ساز در سال‌های پس از جنگ به کمک دولت آمدند و موجب شدند دیگر مدرسه 2 نوبته‌ای در کشور وجود نداشته باشد، قصد داریم هم‌اکنون از این ظرفیت در بحث ساخت‌ و سازهای ورزشی استفاده کنیم.

سرانه فضای ورزشی در ایران 30 تا 50 سانت است که بسیار کم و پایین است و اصفهان هم در رتبه بسیار پایین در کشور قرار دارد اما قصد داریم این فضا را به یک متر تا  2 سال دیگر برسانیم.

چندین استخر وجود دارد که حدود 60 تا 70 درصد تکمیل شده و قصد داریم این استخرها را با کمک خیرین ورزش‌یار تکمیل کنیم.

فارس: آیا این مجمع به شهرستان‌های استان هم توجه دارد یا تمرکزش تنها روی شهر اصفهان است؟

تجدد: بیشتر پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در اطراف شهر اصفهان است و تنها 60 پروژه در اصفهان وجود دارد.

شهری مانند آران و بیدگل 11 پروژه نیمه کاره دارد که قرارداد تکمیل هشت پروژه آن بسته شده و چهار پروژه نیز به بهره‌برداری رسید. 

فارس: چه اولویت‌هایی را در دستور کار خود قرار داده‌اید؟

تجدد: اولویت ما در ساخت پروژه‌های نیمه تمام ورزشی است و قصد داریم هر پروژه‌ای هم که تکمیل می‌شود از ورزشکاران همان رشته در آن استفاده کنیم.

فارس: چرا تشکیل چنین مجمعی در گذشته صورت نگرفته است؟

تجدد: حدود هشت سال است که قصد داشتیم این کار را با همکاری مدیران سابق تربیت بدنی انجام دهیم اما در این ادارات این باور وجود نداشت که می‌شود چنین کارهایی را انجام داد ولی در حال حاضر با آمدن جواهری به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان این کار به ثبت رسید.

فارس: چه انتظاری از مسئولین دارید؟

تجدد: انتظاری که از مسئولین دارم این است که در حفظ و نگه‌داری اماکن ورزشی همت کنند و بودجه‌های خود را به جای این‌که صرف ساخت اماکن ورزشی کنند در توسعه و تجهیز این سالن‌ها هزینه کنند.

فارس: آیا خانه کشتی تجدد که در اتوبان کاوه ساخته شده مربوط به اقوام شما است؟

تجدد: این خانه به نام مرحوم پدرم است که امکانات بی‌نظیری از جمله سونا، استخر و سالن بدن‌سازی دارد و طبقه آخر این مجموعه مانند هتل است.

فارس: آیا مجمع خیرین ورزش‌یار قصد تیم‌داری در رشته‌های مختلف را دارد یا خیر؟

تجدد: قصد تیم‌داری در هیچ رشته‌ای را نداریم چراکه با انجام چنین کاری وارد حاشیه‌های ورزشی شده و از هدف اصلی خودمان که اضافه کردن بر سرانه فضای ورزشی استان است دور می‌شویم و مسئولان هم اجازه دهند ما کار خودمان را تنها در ساخت و تکمیل پروژه‌های ورزشی ادامه دهیم تا موجب رشد و شکوفایی ورزش در استان و کشور شویم.

==============

 

گفت‌وگو از حمید معانی

==============

 

انتهای پیام/63020/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول