اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کهنوج:

هدف از حمله به سوریه شکستن خط مقاومت است

امام جمعه کهنوج گفت: هدف اصلی آمریکا از حمله سوریه شکستن خط مقاومت، امنیت رژیم غاصب صهیونیستی، تسلط بر خاورمیانه و منابع و ذخایر آن از جمله نفت و گاز است، اما قطعاً مانند گذشته شکست می‎خورد.

هدف از حمله به سوریه شکستن خط مقاومت است

به گزارش فارس از کهنوج، حجت‎الاسلام اکبر افشارمنش ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این هفته شهرستان با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت اظهار داشت: ایشان از جمله امامزادگانی هستند که به نقل از امام معصوم (ع) به صورت ویژه زیارت‎نامه دارند.

وی در بیان برکات و کرامات این بانوی بزرگوار افزود: وجود ایشان در شهر مقدس قم منشأ برکت در علم و دانش است که آن در سراسر جهان منتشر شده است تا از این طریق افراد حق‎طلب هدایت شوند.

افشارمنش با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری تصریح کرد: تمام مسئولان باید در تصمیم‎گیری‎ها و موضع‎گیری‎های خود سه مؤلفه مهم آرمان‎ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، راهبردهای عمومی و کلی و واقعیات را مد نظر قرار دهند.

وی با تبیین آرمان‏‎ها و اهداف نظام ابراز داشت: آرمان‎های جمهوری اسلامی ایجاد تمدن اسلامی و جامعه‌‌ای پیشرفته از نظر مادی و معنوی و راهبردهای آن ملازم ظالم نبودن، مظلوم نشدن، متکی به آراء مردم بودن، وحدت ملی و کار و تلاش عمومی است.

افشارمنش همچنین در بیان واقعیات عنوان کرد: با توجه به حقایق تلخ و شیرین در تصمیم‎گیری‎ها و نگاه به مسائل کشور نباید تنها واقعیات تلخ را دید، بلکه باید حقایقی مانند وجود فکرهای برجسته، عناصر فعال و مبتکر در جامعه، رواج دین در میان مردم به ویژه قشر جوان و نفوذ روزافزون نظام در منطقه و دنیا را نیز مد نظر قرار داد.

امام جمعه کهنوج گفت: برخی از واقعیات تلخ که مانند مانعی در مقابل ما قرار دارند، نباید ما را از ادامه مسیر منصرف کنند، بلکه باید با نگاه صحیح آن مانع را برطرف و یا از آن عبور کرد.

افشارمنش با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری راه حل اصلی رفع مشکلات کشور را تقویت ساختار درونی نظام بر اساس نگاه عاقلانه و خردمندانه دانستند، بیان داشت: همچنین ایشان فرمودند «تقویت این ساختار از طریق پیشرفت‌های علمی و مدیریت صحیح شرایط امکانپذیر است».

وی همچنین به مناسبت آغاز فعالیت چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اذعان داشت: اهمیت کار شورا بر کسی پوشیده نیست و مشورت نیز یکی از ارکان مهم سلامت تصمیم‎گیری‎ها است.

افشارمنش عضویت در شوراهای اسلامی را امانتی بزرگ و مسئولیتی خطیر ذکر و خاطر نشان کرد: اعضای شوراها باید از این فرصت‌های زودگذر به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

وی پیشرفت و توسعه در هر منطقه و رمز و راز موفقیت شوراها را در گروی وحدت، همدلی و همکاری دانست و اظهار داشت: شهر کهنوج هم‎اکنون مدت سه ماه است که شهردار ندارد، بنابراین باید شورای جدید فردی مدیر، دلسوز، کاردان و باتقوا را برای مدیریت شهر انتخاب کنند.

افشارمنش تصریح کرد: کارها در صورتی پیش می‎روند که کارشناسی شده و دارای برنامه بلند، میان و کوتاه مدت باشند، فعال کردن، کمیسیون‎ها و همکاری مردم نیز نقش مؤثری در برنامه‎ریزی برای کسب درآمد شهرداری دارد. 

وی در زمینه بحران سوریه نیز افزود: آمریکا از چندی پیش حمله به سوریه را به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی علیه مخالفان در دستور کار خود قرار داده و این در حالی است که مخالفت‌های بین‌المللی علیه این تصمیم به حدی بوده که آمریکا را وادار به تعویق انداختن برنامه حمله کرد.

افشارمنش با اشاره به اینکه مخالفت مجلس انگلیس برای مشارکت در حمله به سوریه شوک بزرگی به آمریکا وارد کرد عنوان کرد: آمریکا نه در سوریه به دنبال حقوق بشر، نه در مصر به دنبال دموکراسی و نه در ایران نگران بحث هسته‌ای است.

وی ابراز داشت: بلکه هدف اصلی آن شکستن خط مقاومت، امنیت رژیم غاصب صهیونیستی، تسلط بر خاورمیانه و منابع و ذخایر آن از جمله نفت و گاز است، اما همان طور که در عراق و افغانستان شکست خورد در این حمله نیز شکست می‌خورد.

انتهای پیام/80009/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول