اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌شهر:

سوریه برای آمریکا باتلاق دیگری است

امام جمعه شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: در صورت هر گونه حمله احتمالی آمریکا به سوریه و آتش‌افروزی در منطقه به همان باتلاقی دچار می‌شود که در عراق و افغانستان دچار شد.

سوریه برای آمریکا باتلاق دیگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، حجت الاسلام مرتضی ملکیان ظهر امروز در ابتدای خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهین‌شهر با اشاره به صفات مؤمنان، اظهار کرد: ابتدا پایه اساسی برای عمل هر مؤمن ایمان است و خداوند متعال در قرآن کریم حدود 480 بار به ایمان اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه تکرار بالای ایمان در قرآن نشان از اهمیت موضوع می‌دهد، اضافه کرد: آیه 25 سوره بقره مژده می‌دهد کسانی را که نیکوکاری پیشه کنند، جایگاه آنها باغ‌هایی است که نهرها در آن جاری است و از میوه‌های گوناگون آن بهره‌مند شوند.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان شاهین‌شهر با اشاره به پرسش امام علی (ع) از پیامبر اکرم (ص) در مورد ویژگی‌های یک مؤمن، بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) در پاسخ با اشاره به 103 ویژگی مؤمن فرمودند؛ ایمان مؤمن کامل نمی‌شود مگر در فعل، عمل، ظاهر و باطن او جمع شده باشد.

ملکیان در ابتدای خطبه دوم این هفته نماز جمعه شهرستان شاهین‌شهر و میمه با سفارش به تقوا و حدیثی از امام محمد باقر(ع) در مورد ایمان، تصریح کرد: مؤمنی که دارای سه مورد از این خصلت‌ها باشد به نوعی در مسیر تقوا گام نهاده است، ابتدا اینکه اگر از کسی راضی بود، او را به بی‌راهه نمی‌کشاند، اگر غضبناک شد از حق خارج نمی‌شود و هرگاه قدرتمند شد، قدرت او باعث نمی‌شود به هر عملی دست بزند.

وی با اشاره به ایام هفته و فرا رسیدن ماه مبارک ذی‌القعده و همچنین نام‌گذاری دهه کرامت در این ماه، متذکر شد: اول ذی‌القعده میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر نام‌گذاری شده است، این روز را گرامی می‌داریم و توجه ویژه‌ای به دختران و حقوق آن‌ها به خصوص در زمینه مطرح کردن و آگاه‌سازی تهاجم فرهنگی و حجاب داریم.

امام جمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه ششم ذی‌القعده میلاد باسعادت شاه‌چراغ سومین حرم امن اهل‌بیت در ایران اسلامی را داریم، افزود: از اول ذی‌القعده تا یازدهمین روز این ماه مبارک یعنی از تولد حضرت معصومه(س) تا تولد برادرش امام رضا(ع) دهه کرامت نام‌گذاری شده و این مناسبت را به تمام ملت‌های آزاده جهان تبریک می‌گوییم.

وی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری در مورد حجاب، گفت: حجاب عامل عفت زن و نبود آن موجب بی‌عفتی او می‌شود، چرا که حجاب زن را در مقابل نگاه‌های شیطانی محافظت می‌کند.

ملکیان با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهدای 17 شهریور، ادامه داد: باید گرامی بداریم این روز را، چرا که جمعی از مردم بی‌دفاع در آن زمان توسط رژیم ستم‌شاهی در میدان ژاله به خاک و خون کشیده شدند و مقام معظم رهبری در مورد شهدای سالروز 17 شهریور فرمودند؛ این را روز گرامی بدارید و از دستاوردهای آن با چنگ و دندان حفاظت نمایید.

وی با اشاره به برگزاری 22 امین اجلاس سراسری نماز در استان لرستان و پیام مقام معظم رهبری در هفته گذشته، تصریح کرد: پیام امسال مقام معظم رهبری به بیست و دومین اجلاس سراسری نماز حاوی نکات مهمی بود که با اشاره به این نکات می‌توان گفت کسانی که ساکن زمین می‌شوند، اولین کار آن‌ها برپایی نماز است.

نماینده ولی‌فقیه در شاهین‌شهر با اشاره به جمعیت 160 هزار نفری این شهر و وجود 14 مسجد، تاکید کرد: این تعداد مسجد برای چنین جمعیتی جهت برپایی نماز با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری کم است و نیازمند نهضت مسجدسازی در این شهرستان هستیم.

وی با اشاره به شروع کار شوراهای چهارم ادامه داد: شورای چهارم باید زیربنای یک شهر اسلامی را در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه فراهم و به آن چیزی‌هایی در ساختار یک شهر اسلامی که مورد غفلت قرارگرفته‌اند، بیشتر توجه کنند.

امام جمعه شاهین‌شهر در پایان با اشاره به تحولات منطقه و تهدیدهای آمریکا علیه محور مقاومت کشور سوریه، تصریح کرد: در صورت هرگونه حمله احتمالی آمریکا و آتش‌افروزی در منطقه به همان باتلاقی دچار می‌شود که در عراق و افغانستان دچار شد.

انتهای پیام/63023/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول