اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

آمریکا برای احیای طرح شکست خورده خاورمیانه بزرگ به سوریه حمله می‌کند

امام جمعه زاهدان گفت: آمریکا با هدف احیای طرح شکست خورده خاورمیانه بزرگ قصد حمله به سوریه را دارد.

آمریکا برای احیای طرح شکست خورده خاورمیانه بزرگ به سوریه حمله می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان، اظهار داشت: در حالی آمریکا دستور حمله نظامی به سوریه را در دستور کار خود دارد که موج مخالفت‌های بین‌المللی از این کار در دنیا جاری است.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه دنیا نگران و ناراحت از حمله نظامی آمریکا به سوریه است، افزود: دنیا می‌فهمد که حمله علیه سوریه فقط برای تنبیه بشار اسد نیست، بلکه سرآغازی برای تغییر مناسبات منطقه و حذف عناصر مقاومت منطقه نظیر لبنان و حماس علیه رژیم صهیونیستی است.

خطیب نماز جمعه زاهدان یکی دیگر از اهداف آمریکا برای حمله به سوریه را احیای طرح شکست خورده خاورمیانه بزرگ عنوان کرد و بیان داشت: همه اینها بهانه‌ای برای دستیابی آمریکا به منویات شومش است.

وی همچنین با توصیف دنیا به جنگلی که قدرتمندان بی‌منطق بر آن حاکم شده‌اند، تصریح کرد: حمله آمریکا به سوریه آغاز جنگ سنگینی در منطقه خواهد بود که دود آن به چشم آمریکا و متحدانش خواهد رفت.

سلیمانی گفت: امروز آمریکا برای تأمین امنیت و منافع رژیم صهیونیستی و از بین بردن محور مقاومت در خاورمیانه به هر جنایتی دست خواهد زد، آمریکا خود آلوده به استفاده از صدها بمباران شیمیایی در طول تاریخ جنگ‎های دنیا است، اینکه آیا او حالا نقش مدافع حقوق بشر به خود گرفته ؟ یا نگران بمباران شیمیایی است؟ به هر حال کارنامه آمریکا چیز دیگری را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه، ادعای آمریکا در مورد استفاده حکومت سوریه از سلاح شیمیایی تا کنون توسط هیچ مرجع مستقلی تایید نشده، متذکر شد: حتی کارشناسان سازمان ملل متحد نیز برای استفاده کردن یا نکردن سوریه از سلاح شیمیایی هنوز گزارشی منتشر نکرده‌اند.

امام جمعه زاهدان گفت: برخلاف بمباران رسانه‎ای آمریکا، تاکنون هیچ کشوری بجز از عربستان، ترکیه، امارات و قطر اعلام رضایت نکرده‌اند، عموماً مردم از هجمه نظامی نگران و مخالف آن هستند.

این مسئول در پایان همراهی کشور‌های مسلمان در جنگ احتمالی آمریکا علیه ملت سوریه را باعث ننگ آنها دانست.

انتهای پیام/75008/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول