اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کاشان:

نگاه چپ به سوریه نگاه چپ به ایران است

امام جمعه موقت کاشان گفت: آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش بدانند نگاه چپ به سوریه در حقیقت نگاه چپ به ایران، حزب‌الله و مسلمانان غیرت‌مند است.

نگاه چپ به سوریه نگاه چپ به ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به حوادث اخیر سوریه و تهدیدات آمریکایی‌ها برای حمله به این کشور با ادعای استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی اظهار داشت: گویا آمریکایی‌ها وقایع افغانستان، عراق، و جنگ‌های هشت، 22 و 33 روزه و شکست ذلیلانه صهیونیست‌ها را فراموش کرده‌اند که بار دیگر هوس تجاوز و درگیری دیگری با مسلمانان را در سر می‌پرورانند.

وی با تأکید بر اینکه سوریه افغانستان، عراق و...نیست تصریح کرد: ‌سوریه خط قرمز حامیان مقاومت و آرمان‌های ملت فلسطین و خط مقدم دفاع از حیثیت مسلمانان جهان است.

امام جمعه موقت کاشان همچنین خطاب به آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش هشدار داد: نگاه چپ به سوریه در حقیقت نگاه چپ به ایران، حزب‌الله و مسلمانان غیرت‌مند است و در صورت انجام کوچکترین حماقتی از سوی شما چنان درسی به جنگ‌افروزان می‌دهند که تا ابد برای‌‌ آنها باقی بماند.

اسماعیلی با اشاره به برخی نمونه‌های جنایات تروریست‌ها در سوریه و همراهی غربی‌ها در تجهیز آنها با سلاح‌های مرگبار خاطرنشان کرد: روزی که این مزدوران استکبار جنین را از داخل شکم یک مادر بیرون می‌کشیدند و آن را سر می‌بریدند عربده‌کش‌های مدعی حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی که امروز یکی به نعل و یکی به میخ می‌زنند چرا ساکت بودند؟

وی با انتقاد از رفتار دوگانه نهادهای بین‌المللی در برابر مسائل مربوط به حقوق بشر بیان داشت: به زعم آنها در دنیا تنها یک عده و گروه بشر هستند و ضایع شدن حقوق دیگران اهمیتی ندارد همانگونه که چشم‌ها را در برابر جنایت‌های صورت گرفته علیه ملت سوریه فرو می‌بندند.

خطیب نماز جمعه کاشان در بخش دیگری از خطبه‌ها، آغاز فعالیت‌های شوراهای شهر و روستا در دوره جدید را به فال نیک گرفت و عنوان کرد: شوراهای اسلامی شهرها و توابع شهرستان کاشان نیز باید با توجه به ظرفیت‌های گسترده در این منطقه از این فرصت چهار ساله به بهترین نحو برای انجام خدمت استفاده کنند.

اسماعیلی با تأکید بر لزوم طراحی برنامه مدیریت مهندسی برای اداره شهر توسط شوراها ابراز داشت: تهیه برنامه کوتاه و بلند مدت و بهره‌مندی از نظرات کارشناسان و نخبگان به همراه استفاده از نقاط قوت و تجربه مسئولان قبلی می‌تواند اعضای منتخب شوراهای شهر و روستا را در انجام وظایف خود یاری کند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه نباید شوراهای اسلامی شهر و روستا به محلی برای نزاع، درگیری و مچ‌گیری تبدیل شود متذکر شد: شوراهای شهر و روستا باید محلی برای تعامل و تفاهم برای اداره بهتر امور باشد و همه اعضا باید تمام توان و تلاش خود را برای انجام کار بهتر هر چند آن تصمیم بر خلاف نظر آنها باشد به کار گیرند.

امام جمعه موقت کاشان هچنین با یادآوری لزوم توجه اعضای شوراهای شهر و روستا به مسائل اخلاقی، معنوی و فرهنگی گفت: نباید به بهانه پیشرفت و پرداختن به امور توسعه منطقه از مباحث فرهنگی و اخلاقی غافل شد. 

اسماعیلی افزود: این مسئله در مورد خطه‌ای نظیر کاشان که سابقه دینی زیادی داشته و مرکز پرورش علما و روحانیون از دیرباز تا کنون بوده بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

به گفته وی، توجه ویژه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و تفاهم و تعامل با شهردار منتخب آینده نیز از نکات دیگری است که اعضای شورای شهر در دوره جدید باید نسبت به انجام آن اهتمام داشته باشند.

خطیب نماز جمعه کاشان در ادامه با گرامیداشت هفته تعاون، جایگاه آن را در آموزه‌های دینی و اعتقادی ویژه قلمداد کرد و اذعان داشت: نقش تعاونی‌ها در کشور ضعیف است و باید با فعال کردن آنها از این بستر ظرفیت به شکل بهتر استفاده کرد.

اسماعیلی همچنین با تبریک آغاز دهه کرامت، وجود حرم آل‌الله در این میهن اسلامی را نعمتی الهی خواند و خواستار توجه بیشتر مردم به این موهبت بی‌بدیل شد.

وی همچنین سالگرد وفات آیت‌الله طالقانی و شهادت آیت‌الله مدنی را نیز گرامی داشت و از آنها به عنوان دو شخصیت ارزشمند و مؤثر در تثبیت انقلاب اسلامی یاد کرد. 

انتهای پیام/63009/خ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول