اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تبریز:

هدف اصلی آمریکا شکستن خط مقاومت در سوریه است

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه سوریه در خط مقدم مقاومت قرار دارد، گفت: هدف اصلی آمریکا در سوریه به بهانه‌های مختلف شکستن خط مقاومت است.

هدف اصلی آمریکا شکستن خط مقاومت در سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام علی حاجی‌زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر اظهار داشت: آمریکا به این باور رسیده رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته و با تداوم بیداری اسلامی و موفقیت‌های ایران اسلامی به عنوان الگوی جهان اسلام، این رژیم چاره‌ای جز پذیرش نابودی ندارد بنابراین با همه امکانات سیاسی، نظامی و جنگ روانی و سازمان های بین‌المللی می‌کوشد تا ام القرای جهان اسلام یعنی ایران اسلامی را از اعتبار و محوریت بیداری اسلامی از بین ببرد.

وی تصریح کرد: ایران به دلیل حمایت از خط مقاومت از سوریه حمایت می‌کند و دشمن درصدد است به هر شکل ممکن این خط مقاومت را بشکند تا هم به حزب‌الله لبنان و هم به جمهوری اسلامی ضربه بزند و بنابراین شاهدیم که آمریکا به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی بر طبل جنگ می‌کوبد.

حاجی‌زاده همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیام مردم در 17 شهریور گفت: شهادت بیش از 4 هزار نفر در تظاهرات این روز زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

این مسئول بر ضرورت گرامیداشت این روز تاکید کرد و گفت: از دیدگاه امام خمینی (ره) این قیام آموزنده و بیدار کننده جامعه است که باید آثار و برکات آن به نسل جوان جامعه تبیین شود.

حاجی‌زاده با بیان اینکه در چنین روزی ملت ایران با دست خالی در برابر گلوله‌های رژیم پهلوی ایستادند یادآور شد: خداوند مزد چنین ایستادگی را به ملت ایران داد.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه سخنان به اقامه نخستین اقامه نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره این یار امام گفت: این روزها سالگرد رجعت نخستین امام جمعه انقلاب اسلامی است که به حق باید آیت‌الله طالقانی را موثرترین یار امام در پیروزی انقلاب دانست که پس از انقلاب نیز منشأ خدمات بزرگی بود.

وی نماز جمعه را مایه اقتدار نظام اسلامی دانست و افزود: هدف عمده و واقعی از تشکیل نظام اسلامی اهتمام به اقامه فرایض بود و ما هیچ‌‌وقت نباید در این راه دچار فراموشی شویم.

حاجی‌زاده ادامه داد: وحدت فکری و اعتقادی مسلمانان در نماز جمعه بیشتر متجلی می‌شود به همین دلیل دشمن همواره از برپایی چنین جمعی که به دور هم گرد آمده و صادقانه پیشانی بر روی زمین می‌سایند تا شکرگزار خداوند باشند، ترس و واهمه داشته است.

این مسئول همچنین به شهادت آیت‌الله مدنی اشاره کرد و افزود: یاد و خاطره این شهید محراب را گرامی می‌داریم که نزدیک‌ترین یار امام بود و چه قبل از انقلاب و چه پس از انقلاب با اطاعت از فرامین امام خدمات بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داد.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه با گرامیداشت دهه کرامت تصریح کرد: دهه کرامت یادآور اوج بندگى، مبارزه، هجرت و حاکمیت الهى‏ است و نامگذارى اول تا یازدهم ذیقعده یعنى فاصله میان ولادت فاطمه معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) جداى از آن‏که یک کار ذوق و قریحه‏پسند است، ارائه نگاهى عمیق‏تر به نعمت بى‏بدیل هادیان الهى و تقویت ارتباطى همه‏جانبه با آنهاست که مى‏طلبد به صرف یک بزرگداشت و نامگذارى اکتفا نشود.

حاحی‌زاده با اشاره به سالروز سقوط برج‌های دوقلوی آمریکا اذعان داشت: 11 سپتامبر توطئه آمریکایی بود.

وی با بیان اینکه این روز به بهانه مبارزه با تروریسم آغاز حمله نظامی آمریکا به برخی کشورها بود گفت:‌ این روز مقدمه‌ای برای رسیدن رژیم غاصب اسرائیل به خاورمیانه جدید بود.

انتهای پیام/60001/ن40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول