اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

جنگ با سوریه واکنش آمریکا به بیداری اسلامی است

امام جمعه بیجار گفت: آنچه که ما امروز در منطقه مشاهده می‌کنیم، در واقع واکنش استکبار و در رأس آن امریکا، به بیداری اسلامی است.

جنگ با سوریه واکنش آمریکا به بیداری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام مرادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در بیجار، اظهار کرد: سعادت انسان در گرو این است که در کشاکش میان عقل و هوای نفس، عقل را حاکم قرار داده و هوای نفس را برای رضای خدا و رسیدن به سعادت اخروی و دنیوی بر زمین بزند.

وی هواهای نفس درون انسان برای خارج کردن امور از فرمان عقل را  به وابستگان به استکبار جهانی که پیوسته تلاش می‌کنند تا دین اسلام و نظام مقدس و انقلابی ما آسیب ببیند تشبیه کرد.

وی به آمار بی‌سابقه طلاق در جامعه‌ به ویژه در شهر بیجار اشاره کرد و دلایل این اختلاف را تبعیت از هواهای نفسانی عنوان کرد.

خطیب جمعه بیجار با بیان اینکه آمار طلاق نباید بین مسلمانان بالاب رود  بر حاکمیت و مدیریت عقل در زندگی برای جلوگیری از بروز اختلافات تأکید کرد و گفت: با افزایش حاکمیت عقل در زندگی و تسلیم نشدن در برابر خواهش‌های نفسانی هیچگونه اختلافی در زندگی زناشویی پیش نمی‌آید.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از خاتم انبیا حضرت محمد(ص) گفت: هیچ چیز در نزد خداوند پسندیده‌تر از آن نیست که خانه‌ای با ازدواج آباد و شکل‌گیرد و بدترین منزل، منزلی است که با طلاق از هم فرو بپاشد.

مرادی در ادامه خطبه‌های این هفته به دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: نگاه بلندمدت به مسائل مدیریتی و تشکیلاتی و همچنین اهداف و آرمان‌های نظام از مهم‌ترین ضرورت‌های حرکت مستمر و صحیح به سوی اهداف تعیین‌شده‌ نظام اسلامی است.

وی  افزود: رهبری در این دیدار فرمودند، شناخت درستی  نسبت به اهداف، دشمن و مسیر حرکت آنان وجود دارد و بر همین اساس، سختی‌ها و فراز و نشیب‌ها قابل پیش‌بینی است.

مرادی با بیان اینکه رهبری بر محور اسلامیت و دشمنی استکبار با اسلام تاکید کردند، افزود: زنده بودن بیداری اسلامی و دیدن واقعیات در یکدیگر و حمایت رهبری از همه دولت‌ها به عنوان یک ضرورت برای اداره کشور از مواردی بود که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد.

مرادی به تدبیر مسئولین برای گذر از مشکلات معیشتی مردم با عقلانیت و تدبیر و سرلوحه قرار دادن فرامین رهبری تأکید کرد.

امام جمعه بیجار با اشاره به یوم الله 17 شهریور گفت: این ایام الهی را  باید در زندگی ماندگار و به نسل آینده منتقل کرد.

وی با بیان اینکه این ایام یادآور هدفمندی ملت ایران است، گفت: ملت هدفمند و آرمان‌گرا دشمنان بسیاری خواهد داشت و برای به زیر کشیدن و ناکام کردن اهداف این دشمنان همچنان هدفمند بوده و آرمان‌های امام راحل و شهدا را مد نظر و فرامین رهبری را سرلوحه امور خویش قرار دهند.

خطیب جمعه بیجار به مسائل کنونی خاورمیانه اشاره کرد و گفت: آمریکا هنوز گرفتار جنگ با افغانستان است و تا کنون ضررهای مالی آن را جبران نکرده، اما با این حال جنگ با سوریه را بهانه کرد ولی بیشترین ضرر را در این نبرد متحمل خواهد شد.

وی افزود: آنچه که ما امروز در منطقه مشاهده می‌کنیم، در واقع واکنش استکبار و در رأس آن آمریکا، به بیداری اسلامی است.

امام جمعه بیجار هدف اصلی استکبار در منطقه را تسلط بر آن با محوریت رژیم صهیونیستی عنوان کرد و افزود: در قضایای اخیر سوریه هم که به بهانه سلاح شیمیایی آغاز شده، هدف، همین است و آمریکایی‌ها سعی می‌کنند با گمراهی اینگونه وانمود کنند که برای یک هدف انسانی وارد قضیه شده‌اند.

وی منطقه خاورمیانه را به انبار باروتی تشبیه کرد و گفت: اگر جنگی رخ دهد محدودیتی وجود نخواهد داشت و همگان را گرفتار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال بهانه است و دروغی را ساز کرده تا به سوریه حمله کند، هر چند که مردم سوریه آماده هستند.

مرادی در ادامه به آغاز دهه کرامت  و ولادت حضرت معصومه اشاره و بر تطبیق زندگی دادن زندگی ایرانیان با زندگی امام رضا(ع) تأکید کرد و گفت: زندگی امامان و اهل بیت سرشار از آموزه‌های دینی استو  واجب است مسلمانان اینگونه زندگانی را سرلوحه خود قرار دهند.

وی در پایان با گرامی‌داشت روز دختر اظهار کرد: عفاف دختران بیجاری همواره مشهود و محسوس بوده و نباید اجازه دهیم فرهنگ غلط به جامعه بیجار گروس غلبه کرده و بی‌حجابی در این شهر رواج یابد.

انتهای پیام/79015/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول