اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

فراز و فرودهای شورای سوم شهر زنجان

شورای 9 نفره سوم شهر زنجان همانند سایر شوراها بیش از 6 سال عمر داشت که در این مدت با فراز و نشیب‌هایی روبرو شد.

فراز و فرودهای شورای سوم شهر زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عمر شورای سوم شهر زنجان به مانند همه شوراهای کشور با همه فراز و نشیب‌هایش به پایان رسید و شاید وقت مناسبی برای ارزیابی عملکرد این شورا که در نوع خود با توجه به شرایط کشور بیش از موعد قانونی عمر کرده است، باشد.

شورای سوم شهر زنجان در نهم اردیبهشت‌ماه سال 86 کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

این شورای 9 نفره شامل فریدون اصفهانیان، محمد عینی‌فرد، گیوه‌ای، صادق کریمی، سمیه ثابت‌قدم، فاطمه حیدری و عباس راشاد بود.

اما امام‌علی دادخواه، مسعودرضا خوشنام، کاظم افشارچی و علی‌رضا بهرام‌خانی به عنوان اعضای علی‌البدل این شورا بودند که با کناره‌گیری آرزو رحمتی، گیوه‌ای، فضایل تقی‌لو و راشاد به عضویت شورای سوم شهر زنجان در آمدند.

این شورا با همه فراز و نشیب‌های خود اقداماتی را هم آنجام داده است که تعریف و اجرای پروژه‌های شهری از جمله آنها است.

بازگشایی محور دلجویی یا همان داوودقلی به عنوان یکی از طرح‌های سابقه‌دار زنجان از جمله اقدامات مهم شورای سوم محسوب می‌شود.

احداث پل ولی‌عصر که هم‌اکنون یکی از محورهای ترافیک‌زدای شهر زنجان محسوب می‌شود از دیگر اقدامات درخور توجه شورای شهر سوم زنجان محسوب می‌شود.

این شورا در طول عمر خود پروژه‌های ریز و درشت دیگری را هم تعریف و عملیاتی کرده است که برخی به سرانجام رسیده و برخی دیگر هنوز در نیمه راه عملیات اجرایی خود به سر می‌برد.

پل سیدالشهدا از جمله پروژه‌های نیمه‌تمامی است که با وجود هزینه فراوان انجام شده برای آن هنوز به بهره‌برداری نرسیده است که از قضا هزینه زیادی را روی دست مدیران شهری گذاشته است.

عدم تحقق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برخی از پروژه‌ها به دلیل عدم تخصیص بودجه بوده است، ارگان‌های دولتی در عدم تحقق وعده‌های داده شده در این رابطه نقش موثری داشته است.

در این راستا بودند پروژه‌های تعریف‌شده‌ای مانند بلوار ولایت که به گفته برخی اعضای دوره سوم شورای شهر زنجان آرزوی عملیاتی شدن آنها به دل اعضا ماند.

در این راستا شورای دور سوم معایبی هم داشت که خود اعضا هم به آن واقف بودند.

عدم برنامه‌ریزی درست به‌ویژه در مورد زمان برگزاری جلسات علنی از نقاط ضعف بارز این شورا محسوب می‌شود که حتی در سکانس آخر هم گریبان شورا را گرفت به‌طوری که با وجود اعلام قبلی، جلسه آخر این شورا برگزار نشد.

اختلافات موجود در بین اعضای شورا که گاهی به صورت بسیار زشتی در جلسات علنی شورا تبلور پیدا می‌کرد از دیگر نقاط ضعف این شورا محسوب می‌شود که گاهی هفته‌ها بر روند عادی جلسات تاثیر می‌گذاشت به‌طوری که با بایکوت فعالان رسانه‌ای فعال در این عرصه هم مواجه شده بود.

عمر این شورا با همه فراز و نشیب‌هایش به پایان رسید و شورای جدیدی کار خود را آغاز کرده است و چند نفر از اعضای شورای سوم شهر زنجان موفق به کسب اعتماد مجدد مردم شده‌اند که تجربه گران‌بهایی را از دور قبلی شورا دارند.

انتهای پیام/73004/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول