اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پلدختر:

فلسفه تشکیل شوراها رفع مشکلات مردم است

فرماندار پلدختر گفت: مردم از شوراها انتظار خدمت مضاعف دارند و فلسفه تشکیل شوراها رفع مشکلات مردم است.

فلسفه تشکیل شوراها رفع مشکلات مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، فریدون رشیدی عصر امروز در جمع شوراهای اسلامی شهر پلدختر با اشاره به حضور و تلاش شوراها برای حل مشکلات مردم گفت: اعضای شورا وامدار مردم هستند، مسئولیت آنان در قبال مردم سنگین است و باید در مسیر رشد و شکوفایی شهرها گام بردارند.

وی با بیان اینکه شوراها عالی‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی هستند، گفت: ویژگی اعضای شوراهای اسلامی، راستگویی، امانتداری، انجام کارها برای رضای الهی، تحمل تهمت‌های احتمالی و تقوای الهی است.

فرماندار پلدختر افزود: شوراها باید بدانند ویترین شهر، مسائل عمرانی نیست و در اصل شهر باید برای شهروندان ساخته شود، در حوزه مدیریت شهری دو نگاه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وجود دارد که حوزه نرم‌افزاری شامل توجه به دغدغه‌ها و مسائل روحی و ذهنی و جسمی شهروندان بوده و حوزه سخت‌افزاری شامل مسائل عمرانی و فنی و کالبدی شهر است.

رشیدی با بیان اینکه تنها دغدغه شوراها باید انجام وظیفه در چارچوب قانون باشد، تصریح کرد: اعضای شورا پاسخ محبت مردم را با فعالیت بدهند و رمز موفقیت شوراها در آسیب‎شناسی حوزه فعالیت است.

فرماندار پلدختر گفت: شوراهای شهر در واقع پشتوانه مجموعه اجرایی هستند و باید در حوزه‌های برنامه‌ریزی، مدیریت مالی و ارائه خدمات، دارای شاخص‌های تعریف شده باشد، تا در پرتو این سه مقوله زیبایی شهر، آسایش شهروندان، محیط زیست و سلامتی روح و جسم آنان تامین شود.

وی با بیان اینکه در نهاد شورا و شهرداری نباید به دنبال کارهای روبنایی بود، افزود: شورا و شهرداری باید به زیرساخت‌ها توجه کافی داشته و مصوبات شورا باید متناسب با نیاز شهر و شهروند باشد و از تصمیمات عجولانه و سلیقه‌ای پرهیز شود.

فرماندار پلدختر به جایگاه والای ‌شورا و مشورت در اسلام اشاره و از شوراها خواست به سوگندی که ادا کرده‌اند، وفادار باشند و امانتداری، سعه‌صدر، برنامه‌ریزی مدون و هدفمند را ‌از جمله وظایف شوراها دانست.

رشیدی شوراها را محور وحدت و همدلی شهرها دانست و افزود: تعامل اعضای شورا بر پایه اخلاق‌مداری باشد، زیرا آنها واسطه بین مردم و مسئولان هستند و منتخبین شورا باید با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی شده به مردم خدمت کنند، تا در آینده نام نیکی از آنها به یادگار بماند.

فرماندار پلدختر پایبندی به قانون و اصول را ضرورت دانست و گفت: شوراها باید قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند و خدمت به مردم باید اصلی‌ترین وظیفه شوراها باشد.

انتهای پیام/2304/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول