اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری مراسم تحلیف اعضای شوراهای اسلامی شهر

چهارمین دوره شوراهای اسلامی در استان البرز رسماً آغاز شد

چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای استان البرز با برگزاری مراسم تحلیف اعضای این دوره به صورت رسمی آغاز شد.

چهارمین دوره شوراهای اسلامی در استان البرز رسماً آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مراسم گردهمایی اعضای چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای استان البرز بعد از ظهر امروز به میزبانی شهرستان کرج مرکز این استان برگزار شد.

در این مراسم 127 عضو شوراها در البرز مراسم تحلیف را به جای آوردند.

همچنین بر اساس قانون اعضای فوق بعد از ظهر امروز اقدام به ادای سوگند کرده و سپس هیئت رئیسه سنی انتخاب و در نهایت روسای شوراهای شهر با رای گیری اعضا انتخاب شدند.

بر اساس آرای به دست آمده، محمود دادگو رئیس شورای شهر کرج، حسین قهرمان رئیس شورای شهر کمالشهر، کامران محمدی نژاد رئیس شورای شهر محمدشهر، حشمت الله جوادان رئیس شورای شهر ساوجبلاغ، حاتم نورزاده رئیس شورای شهر چهارباغ، امیر مسعود صفاخیل رئیس شورای شهر گلسار، عباس گلدار رئیس شورای شهر کوهسار، علی عزتی رئیس شورای شهر نظرآباد، مهدی نوزعیم رئیس شورای شهر تنکمان، کامیار رفیعی رئیس شورای شهر طالقان، شمس الله نوری رئیس شورای شهر اشتهارد و سید خلیل مختاری رئیس شورای شهر مشکین دشت انتخاب شدند.

* باید از گذشته درس گرفت

همچنین در بخشی از نخستین گردهمایی اعضای چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای استان البرز عزیز اکبریان نماینده مردم کرج و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: سه دوره شوراهای اسلامی در استان البرز دارای دستاوردها و همچنین نواقصی بود که باید ما از گذشته درس گرفته و با رفع اشکالات و نواقص برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

وی تاکید کرد: مردم ما در روز انتخابات حماسه‌ای بزرگ خلق کرده و به وظیفه خود عمل کردند و حال امروز نوبت مسئولان به ویژه اعضای شوراها است که با تلاش و کار مضاعف پاسخ مناسبی برای مردم داشته باشند.

اکبریان تاکید کرد: به طور قطع فرصت چهار ساله شوراها زودگذر بوده و نمایندگان مردم در این نهاد باید از فرصت خدمت‌گذاری بیشترین استفاده را ببرند.

وی در پایان گفت: همه کارها باید بر اساس قانون و رعایت مصالح مردم و کشور باشد و به طور قطع با تلاش و همدلی شوراهای چهارم می‌تواند نقش موثری در توسعه استان البرز داشته باشد.

* شوراها از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای خودداری کنند

محمد جواد کولیوند دیگر نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی سخنران بعدی این مراسم بود که طی اظهاراتی با اشاره به اهمیت شوراها در عرصه تصمیم‌گیری کلان کشور گفت: یکی از اولویت‌های اصلی شوراها در دوره چهارم هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی است و با توجه به تغییراتی که در قوه مجریه شاهد هستیم، شوراها باید بیشترین تلاش را برای هماهنگی با دولت و دستگاه‌های اجرایی در استان البرز داشته باشند.

وی تاکید کرد: ملاک عمل در هر شرایطی باید قانون باشد و شوراها و شهرداری‌ها با توجه به قانون و رعایت آن می‌توانند در توسعه استان نقش مثبتی را ایفا کنند.

وی موضوع انتخاب شهرداران جدید برای شهرداری‌های استان البرز را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: باید در انتخاب شهردا دقت شده و بهترین گزینه برای اداره شهر از سوی اعضای شورا معرفی شود.

کولیوند در پایان تاکید کرد: همدلی و وحدت نظر در کنار هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی و پایبندی به قانون مهترین عوامل موفقیت شوراهای اسلامی است و امیدواریم طی چهار سال آینده شاهد عملکرد مطلوب و رو به رشد شوراها در استان البرز باشیم.

در ادامه این مراسم مدیر کل بازرسی استان البرز نیز طی سخنانی با تقدیر از عملکرد شوراهای دوره سوم در این استان اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی شوراها باید عمل به قانون باشد و به طور قطع نهادهای نظارتی و بازرسی در صورت مشاهده تخطی از قانون، این موارد را پیگیری خواهند کرد.

سعید دهقان تاکید کرد: قانون شوراها و شهرداری‌ها شفاف است و این قانون باید ملاک عمل شوراها قرار گیرد.

وی در پایان خواستار هماهنگی و همکاری شوراهای استان البرز با دستگاه‌های اجرایی شد و گفت: در صورت وجود همدلی و همکاری طی چهار سال آینده خدمات بسیاری از سوی شوراها و دستگاه‌های اجرایی به مردم ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول