اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

فلسفه وجودی شورا تعدد آرا و دیدگاه‌هاست

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: فلسفه وجودی شورا تنوع و تعدد آرا و دیدگاه‌هایی است که در موضوعات مختلف مطرح شده و در مورد آن تبادل نظر صورت می‌گیرد.

فلسفه وجودی شورا تعدد آرا و دیدگاه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری در اولین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل در دور چهارم اظهار داشت:‌ جلسات شورای شهر اردبیل به صورت علنی و با حضور خبرنگاران برگزار می‌شود و جا دارد از حضور اصحاب رسانه که با حضور در جلسات شورا تصمیم‌گیری‌ها و نتیجه اظهارات را به اطلاع و سمع مردم و موکلان می‌رسانند قدردانی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در چهار سال فرصت خدمتگزاری در فضای صمیمی و لبریز از محبت و احساس دین نسبت به وظایفی که بر دوش ما گذاشته شده است و در نظر گرفتن اخوت دینی بتوانیم آنطور که مردم از ما انتظار دارند تصمیم‌گیری کرده و با وحدت و یکپارچگی و بر اساس سوگند‌نامه‌ای که به آن قسم خوردیم به صرفه و صلاح شهر تصمیم گرفته و کارها را پیش ببریم.

رئیس شورای شهر اردبیل با یادآوری اینکه مجموعه شورای شهر در کنار سایر مجموعه‌های فانونی خدمتگزاران خود را مشخص و معلوم کرده تا در جایگاه هیئت رئیسه بتوانند به وظایف خود عمل کنند، گفت: فلسفه وجودی شورا تعدد و تنوع آرا و دیدگاه‌هاست چرا که یک فرد نمی‌تواند در همه حوزه‌ها کارشناس بوده و اظهارنظر کند بلکه جایگاه شورا از آن جهت با اهمیت است که در آن اعضا با تخصص‌های مختلف حضور پیدا کرده و دیدگاه‌هایشان را مطرح می‌کنند.

آنهایی که به فکر ایجاد شکاف در شورا هستند کار بیهوده می‌کنند

سرداری یادآور شد: برخی از فرصت‌طلبان و افراد سودجو با اظهارات و قلم‌فرسایی خود درصدد ایجاد شکاف و خلأ در کار شورا و روند جاری آن هستند که این کار عبث و بیهوده تلقی می‌شود چرا که در جایگاهی که تنوع آرا وجود داشته باشد دیگر شکاف و دودستگی بی‌معناست.

این مسئول از اعضای شورای شهر خواست بنا به آنچه که در مراسم تحلیف و در برابر قرآن سوگند یاد کرده‌اند بر سر عهد و پیمان خود بمانند و با صفا، صمیمیت و اخوت دینی تمام مسائل را بدون برتری رئیس یا زیر‌دست انجام دهند.

رئیس شورای شهر اردبیل تصریح کرد: ریاست در شورا به معنای برتری یک فرد یا مدیری نسبت به سایر مجموعه‌ها آنگونه که در ادارات مرسوم است محسوب نمی‌شود بلکه تک تک اعضا حتی رئیس شورا نیز نظر و دیدگاه خود را هم ردیف سایر اعضا مطرح می‌کنند و هر طرح، برنامه و لایحه‌ای که با نظر اکثریت به تصویب برسد ملاک عمل قرار می‌گیرد.

سرداری بیان داشت:‌ برخی سوء تدبیر‌ها و فرصت‌طلبی‌ها زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا عده‌ای به فکر تضعیف شورا باشند که تک تک اعضای شورا نباید این فرصت را به فرصت‌طلبان بدهند تا از جایگاه شورا به نفع خواسته و منافع خود استفاده کنند.

وی رعایت نظم و انضباط در حضور جلسات، رای دادن‌ها و اظهارنظر کردن‌ها و به طور کلی در تمام شئون حضور در شورا به اعضای جدید متذکر شد و افزود: هر عضوی که در جلسه رسمی یا کمیسیون‌ها حضور پیدا می‌کند باید صورت ‌جلسه‌ها را امضا کند و سعی شود تا بدون تاخیر در جلسات حاضر شده و اگر عضوی نیز معذوریتی داشته باشد می‌تواند درخواست مرخصی کند.

رئیس شورای شهر اردبیل عنوان کرد: هر عضوی که قرار است در جلسه‌ای حاضر نشود باید حاضر نشدن خود را به رئیس یا نائب رئیس اطلاع دهد تا جلسه با نظم و انضباط و بدون تاخیر و انتظار کشیدن برای حضور آن عضو سر موعد مقرر برگزار شود.

سرداری رعایت آداب و شئون اسلامی را در جلسات و استفاده نکردن از تلفن همراه را در هنگام حضور در جلسه یادآور شد و ادامه داد:‌ در کنار رئیس، نائب رئیس و منشی که جایگاه آنها باید تعریف شده باشد سایر اعضا نیز باید در جایگاه ثابت خود قرار گیرند تا در یک چینش مناسب بتوانیم جلسات را برگزار کنیم.

این مسئول گفت:‌ با توجه به اینکه جلسات شورا محل اظهارنظر و تبادل فکر و اندیشه است بنده انتظار دارم هر عضوی که نقطه نظر و مطلبی دارد با درخواست وقت برای طرح موضوع اقدام به اظهارنظر کند و این طلب وقت و اجازه گرفتن به نظم و انضباط بیشتر کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل تاکید کرد: هرگز نباید به قصد جوابگویی به همکاران وارد شویم بلکه شایسته است به نظر جمعی و تصمیم‌گیری‌ها احترام بگذاریم و احترام همدیگر را داشته باشیم.

سرداری از اعضای جدید خواست تا در زمان‌بندی حضور در جلسات، کمیسیون‌ها و ملاقات مردمی هر چه سریع‌تر پیشنهادات خود را ارائه کنند تا جلسات رسمی در روزهای چهارشنبه و جلسات کمیسیون‌ها نیز روزهای یکشنبه و دوشنبه به صورت مرتب برگزار شود.

وی با بیان اینکه ما در دو شکل کمیسیون‌ها را به صورت عملی و تئوری برگزار می‌کنیم، یادآور شد: در کنار کمیسیون‌های عملی که اعضا بر سر پروژه‌ای حاضر شده و دیدگاه‌هایشان را مطرح می‌کنند و در قالب جلسات کمیسیون به جمع‌بندی و اظهارات نهایی می‌پردازند اعضا باید در زمان مشخص وقتی را نیز برای ملاقات مردمی تعیین کنند تا در زمان و موعد مقرر ملاقات مردمی صورت گیرد که برگزاری این ملاقات مردمی نیز احساس تکلیف عضو شورا باید خدای خود و بندگان الهی را در نظر بگیرد که می‌تواند در برگزاری آن همتی والا داشته باشد و یا در این زمینه ممکن است به سایر امور بپردازد.

خود‌سانسوری به نفع شورا نیست

رئیس شورای شهر اردبیل ابراز داشت:‌ نباید رابطه شورای شهر و شهروندان به خاطر درج مطالب مطرح شده در شورا و تصمیمات شورا تیره و تار شود و یا اعضای شورا به خودسانسوری گرفتار آیند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرداری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: نباید تصمیمات شورا و رای اعضا به بیرون از جلسه درز کند مگر آنکه رسانه‌ها و صدا و سیما به صورت کلی در این زمینه به اظهارنظر بپردازند.

انتهای پیام/62001/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول