اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تجلیل از تعاونی‌های برتر

1550 تعاونی در عرصه اقتصادی اردبیل فعالیت می‌کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 550 تعاونی در سطح استان اردبیل فعالیت کرده که البته تعدادی از آنها تعطیل شده و یا به حالت رکود در آمده‌اند.

1550 تعاونی در عرصه اقتصادی اردبیل فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری عصر امروز و در جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر که همزمان با هفته تعاون در هتل کوثر اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: تعاون در نظام اقتصادی ما نقش شاخص و ممتاز دارد به طوریکه یکی از عناصر تحولی اقتصاد در کنار اقتصاد دولتی و بخش خصوصی یاد می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس برنامه پنجم توسعه 25 درصد سهم اقتصاد باید در دست متولیان تعاونی‌ها باشد چرا که به نظر می‌رسد فعال بودن تعاونی‌ها خود گره بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کرده و زمینه خدمت ماندگار را در عرصه اقتصادی و تولیدی مهیاتر می‌کند.

منوری خاطر نشان کرد: یکی از ابزارهای اصلی تعاونی‌ها که به کارآمدی آنها نیز کمک می‌کند موضوع کارآفرینی توسط شرکت‌های تعاونی مختلف است که در این راستا می‌توان از ظرفیت دانش‌آموختگان مراکز علمی و دانشگاهی بیش از هر زمان دیگر استفاده کرد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه فرهنگ تعاون باید نهادینه شده و به بدنه جامعه منتقل شود، اضافه کرد: تعاون از عوامل رشد و شکوفایی جامعه است به طوریکه یکی از تاکیدات دین اسلام نیز توجه به امر تعاون است که در سوره مبارکه مائده به آن اشاره شده است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات جامعه ما بیکاری است که توسعه و هدایت تعاونی‌ها می‌تواند در زمینه رفع این مشکل نقش اساسی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مهم‌ترین کار در تعاون را اعتمادسازی و مشارکت دانست و یادآور شد: این مهم صرفاً با برنامه‌ریزی صحیح صورت می‌گیرد که دو سوی این مسیر یک بخش مردم هستند و بخش دیگر دولت و مسئولان به شمار می‌آیند.

منوری به شاخص‌های انتخاب تعاونی‌های برتر در هفته تعاون اشاره کرد و ادامه داد: شکایت نشدن از تعاونی‌ها، پرداخت به موقع حق و حقوق دولتی از بابت آموزش و برگزاری دوره‌های کارآفرینی،‌ در نظر گرفتن شاخصه‌های اقتصادی به ویژه سودآوری و ارتقای آورده اعضا از جمله این شاخص‌ها به شمار می‌رود.

وی با گرامیداشت 13 الی 19 شهریورماه به عنوان هفته تعاون گفت: تعاون به عنوان مظهر عدالت اجتماعی منبع توسعه، توانمندی و ارتقای مدیریت‌هاست که امیدواریم در مکتب اسلام به این موضوع توجه جدی صورت بگیرد.

منوری افزود: تعاون یکی از بخش‌های سه‌گانه اقتصادی کشور است که اهداف آن در افق 14004 مشخص شده که در تعامل با اقتصاد جهانی، بهبود کیفیت زندگی، ارتقای عدالت اجتماعی، توزیع عادلانه ثروت و دسترسی به کالاهای با کیفیت و مطلوب از طریق تعاونی‌ها از جمله این اهداف است.

وی تصریح کرد:‌ در حال حاضر 170 هزار تعاونی در سطح کشور وجود دارد که در این استان نیز 938 تعاونی فعال با سرمایه‌گذاری 31 میلیارد تومان و اشتغالزایی 18 هزار نفر شکل گرفته و فعالیت می‌کند.

در پایان این مراسم از 19 تعاونی برتر و 10 کارآفرین نمونه استان اردبیل به ویژه تعاونی مغان‌کاران و بهین‌پرور اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/62004/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول