اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

نرخ بیکاری گلستان در جایگاه سوم کشور/ با تقویت تعاون مشکل بیکاری حل می‎شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه استان گلستان رتبه سوم نرخ بیکاری را در کشور دارد، گفت: با تقویت تعاون مشکل بیکاری حل می‎شود.

نرخ بیکاری گلستان در جایگاه سوم کشور/ با تقویت تعاون مشکل بیکاری حل می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین‌علی خواجه‎مظفری شامگاه سه‎شنبه در نخستین نشست دبیرخانه‎های تخصصی شبکه‎های موضوعی با محوریت دوره توانمندسازی سازمان‎های مردم‎نهاد جوانان کشور در حوزه اشتغال و کارآفرینی در گرگان اظهار داشت: ارتباط معکوسی بین میزان GDP و بیکاری وجود دارد، اگر GDP حدود سه درصد رشد داشته باشد نرخ بیکاری یک درصد کاهش پیدا می‎کند.

وی تصریح کرد: آمار نرخ بیکاری بر اساس مرکز آمار ایران از 7.5 درصد تا 13.5 درصد متغیر است.

کارآفرینان مهمترین نقش‎آفرینان کاهش نرخ بیکاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان داشت: جامعه و سازمانی می‎تواند در مسیر توسعه حرکت رو به جلو داشته باشد که بسترهای لازم و منابع انسانی خود را به دانش، مهارت و کارآفرینی مولد مجهز کند.

خواجه‎مظفری افزود: بسیاری از کشورهای پیشرفته و برخی کشورهای در حال توسعه در چند دهه اخیر به بحث کارآفرینی توجه ویژه‎ای داشته‎اند.

وی با اشاره به نقش کارآفرینی در توسعه جوامع خاطرنشان کرد: کارآفرینان به عنوان مهمترین نقش‎آفرینان در کاهش نرخ بیکاری در جامعه محسوب می‎شوند.

 مشاغل در گلستان پایدار نیست

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گلستان به موضوع تعاون و ارتباط آن با کارآفرینی و توسعه اشاره کرد و یادآور شد: گلستان در ثبت تعاونی طی مدت شش ماهه سال جاری وضعیت خوبی در کشور دارد و در سال گذشته 576 تعاونی در سطح استان به ثبت رسید.

خواجه‎مظفری با بیان اینکه اکثر تعاونی‎های گلستان کار اقتصادی انجام می‎دهند، ابراز داشت: کمتر تعاونی در گلستان وجود دارد که در بخش غیراقتصادی فعالیت کند که این مهم در رشد و توسعه استان و کشور اثرگذار خواهد بود.

وی گسترش فرهنگ کار دسته‎جمعی را نتیجه‎بخش دانست و بیان داشت: اگر بخش تعاون تقویت شود این قول را می‎دهم که اشتغال استان حل شود اما مشاغلی که اکنون در گلستان تشکیل می‎شود پایدار نیستند.

بخش تعاون اسیر اجرای نادرست قوانین و مقررات

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به سند توسعه تعاون اشاره کرد و افزود: قوانین و مقررات خوبی در بخش تعاون وجود دارد اما در اجرا شدیدا مشکل داریم، تسهیلاتی که برای تعاونی‎ها در نظر گرفته شده 20 ساله با سه سال دوران تنفس است که اگر این قانون اجرا شود غم و غصه اشتغال حل نمی‎شود.

خواجه‎مظفری با بیان اینکه سند توسعه اشتغال در سراسر کشور به تصویب رسیده است، اظهار داشت: تعاون و ارتباط با مجموعه اشتغال و کارآفرینی با تشکیل تعاونی‎ها و افراد تقویت می‎شود.

انتهای پیام/83001/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول