اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته تعاون

27 طرح تعاونی گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بهره‌برداری 27 طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری بالغ بر557 میلیارد ریال در هفته تعاون امسال خبر داد.

27 طرح تعاونی گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، خسرو صادقی پیش از ظهر امروز به مناسبت آغاز هفته تعاون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته تعاون 27 طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 557 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اشتغالزایی طرح‌های مذکور را یک هزار و 651 نفر عنوان کرد و افزود: مبلغ تسهیلات استفاده شده طرح‌های مذکور 294 میلیارد ریال است.

این مسئول تصریح کرد: از طرح‌های آماده بهره‌برداری چهار طرح مربوط به بخش کشاورزی و دامپروری، دو طرح در بخش صنعت، هفت طرح در بخش خدمات و 14 طرح مربوط به مسکن مهر است.

وی از افتتاح 705 واحد مسکن مهر مربوط به 14 شرکت تعاونی مسکن مهر با سرمایه‌گذاری بالغ بر 414 میلیارد ریال در سطح استان گیلان در هفته تعاون خبر داد.

صادقی یادآور شد: در هفته تعاون علاوه بر افتتاح طرح‌ها، برنامه‌های متنوعی نیز مانند جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، همایش، مسابقات فرهنگی و ورزشی و معرفی تعاونی‌‌های برتر در استان اجرا می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در این استان را دو هزار و 543 شرکت ذکر کرد و گفت: این تعداد شرکت با یک میلیون و 850 هزار نفر عضو و سرمایه‌گذاری بالغ بر یک هزار و 220 میلیارد ریال در گیلان فعالیت می‌کند.

وی اشتغالزایی تعداد شرکت‌های تعاونی و اتحادیه فعال گیلان را 28 هزار و 227 نفر اعلام کرد و یادآور شد: این تعاونی‌ها در زمینه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، شیلات، خدمات، مصرف، اعتبار، حمل و نقل، مرزنشینان، مسکن، سهام عدالت و صنایع دستی فعالیت دارند.

صادقی از اجرای 548 تعاونی در گیلان خبر داد و خاطر نشان کرد: در صورت اعطای تسهیلات به تعاونی‌های مذکور 5 هزار و 900 شغل جدید در گیلان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول