اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

پیشرفت تعاون در جامعه عزت اسلام و مسلمانان را افزون‌تر می‌کند

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: پیشرفت تعاون در جامعه عزت اسلام و مسلمانان را افزون‌تر می‌کند.

پیشرفت تعاون در جامعه عزت اسلام و مسلمانان را افزون‌تر می‌کند

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شعار تعاون امسال سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی تعاون معنویت و میثاق با ولایت، تعاون تدبیر و امید به آینده است.

وی با بیان اینکه خداوند و ائمه اطهار مردم را به انجام کارهای خیر تاکید موکد فرمودند، ادامه داد: اگر جامعه تعاون و همکاری داشته و هم رای و هم نظر باشند آن جامعه زنده و پویا مانده و مسیر موفقیت را طی می‌کنند.

باقری افزود: دلیل اینکه جامعه اسلامی جامعه‌ای پویا و زنده است روحیه تعاون و همکاری در زمینه‌های مختلف عبادی، سیاسی، معنوی، مذهبی، عمرانی بوده که در بین اعضای جامعه اسلامی جریان دارد.

وی علل پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس را روحیه تعاون و همکاری در بین ملت ایران عنوان کرد و ابراز داشت: همت و همکاری ملت ایران از زن و مرد در هشت سال دفاع مقدس بود که این انقلاب را به پیروزی رساند.

باقری ادامه داد: ملت ایران آن طوری که سفارش شده به فرمان الهی لبیک گفته و به نحو احسن به مسئولیت خود عمل کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هر چقدر تعاون پیشرفت داشته باشد به همان میزان عزت اسلام و مسلمانان بیشتر خواهد شد، افزود: با تعاون و همکاری فقر ریشه‌کن شده و از رای، نظر و تجربه افراد استفاده خواهد شد و زیرساخت‌ها محکم شده، بیکاری کاهش یافته و تولید و اشتغال افزایش می‌یابد.

باقری یادآور شد: تعاون معنویت و میثاق با ولایت و تعاون تدبیر و امید به آینده شعارهای خوبی است و این شعارها نشان می‌دهد حماسه اقتصادی با تعاون تحقق می‌یابد.

امام جمعه شاهین‌دژ ابراز داشت: انسان مسلمان انسانی اجتماعی بوده و حضور و مشارکت در عمل اجتماعی نه تنها یک حق بلکه تکلیف شرعی است.

وی افزود: از نظر آموزه‌های قرآنی تنها راه رهایی از خسران و زیان ابدی ایمان و عمل صالح است که در اشکال گوناگونی از جمله عمل اجتماعی بروز و ظهور می‌یابد از این رو تعاون و همکاری در جامعه موجب رشد و شکوفایی آن جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/61005/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول