اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین:

فناوری اطلاعات در کمترین زمان منجر به پیشرفت کشور می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: فناوری اطلاعات و ابزارهای بهینه موجود در این حوزه می‌توانند در کمترین زمان سبب پیشرفت کشور شوند.

فناوری اطلاعات در کمترین زمان منجر به پیشرفت کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در نشست مشترکی که پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین و جمعی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان قزوین در دفتر دادستان برگزار شد، روش‌های همکاری و تعامل بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه دادستان عمومی و انقلاب قزوین ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان قزوین اظهار کرد: با توجه به پیچیدگی و افزایش استفاده از این فناوری در جامعه، مردم ناگزیر در فراگیری این علم و به کار گرفتن این معلومات در زندگی خود هستند.

صادقی نیارکی بر نقش فناوری اطلاعات در ادارات استان قزوین تأکید کرد و گفت: با کمک دانش فناوری اطلاعات، نیروی کار می‌تواند با کاهش هزینه و صرفه‌جویی در زمان در تمام عرصه‌ها به فعالیت خود ادامه دهد که این امر نقش مهمی در ارتقای آن دستگاه اجرایی دارد و می‌تواند در کاهش بزهکاری و جرایم نقش مهمی ایفا کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: فناوری اطلاعات و ابزارهای بهینه موجود در این حوزه می‌توانند با بالا بردن بهره‌وری در کمترین زمان سبب پیشرفت در کشور شوند چراکه در شرایط فعلی هر حرکت عمده و زیربنایی که بخواهد در کشور صورت گیرد حتماً نیازمند فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل شورای عالی مجازی که نشان ‌دهنده حساسیت این حوزه است، تصریح کرد: در بخش خصوصی همچنان که قانون عنوان کرده، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای نظم‌بخشی و ساماندهی فعالیت‌های رایانه‌ای تشکیل شده است و تمام فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید به عضویت در این سازمان درآیند.

صادقی نیارکی اضافه کرد: هر شخصی که در این امر مهم سنگ‌اندازی کند باید بگوییم که خدمتگزار خوبی برای جامعه نیست.

وی با اشاره به مردم‌نهاد بودن این سازمان خاطرنشان کرد: باید بخشی از نظارت و کنترل را به مردم واگذار کنیم، بنابراین از نگاه نظم‌بخشی و کنترلی می‌طلبد که ما سازمان را تقویت کنیم چراکه دخالت و نظارت حاکمیت در این سازمان پررنگ‌تر است و می‌توانیم بیشتر اهداف و وظایف آن را مطالبه کنیم.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، مذهبی، اقتصادی و به ویژه حوزه فرهنگی نقش اساسی ایفا می‌کند.

حامد فتوحی تأکید کرد: با توجه به نقش فناوری اطلاعات می‌توانیم در پیشگیری از جرایم گام‌های مؤثری برداریم و امیدواریم بتوانیم به عنوان بازوی توانمند در کاهش جرایم نقش‌آفرینی کنیم.

وی ضمن بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته در استان قزوین تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های این سازمان، امکان برخورد ضابطان قضایی با مجموعه‌های فاقد مجوز و غیر عضو سازمان، همچنین متخلفانی که پرونده آن‌ها در شورای انتظامی بررسی و منجر به صدور حکم قضایی شده، است.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای قزوین ادامه داد: در این راستا با وجود صراحت قانونی و قضایی موجود، کاستی‌هایی وجود دارد که با تعامل مثبت این دو نهاد برطرف می‌شود.

فتوحی با اشاره به توانمندی‌های علمی و تجربی موجود در سازمان و به ویژه شاخه مشاوران، آمادگی این مجموعه را برای تعامل بیشتر با سازمان قضایی و آموزش قضات استان با مسائل و پیچیدگی‌های مرتبط به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام کرد.

انتهای پیام/2667/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول