اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتی:

تصویب سه طرح پیشنهادی در مرکز رشد علم و فناوری دشتی

سرپرست مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتی از تصویب سه طرح پیشنهادی ساخت دستگاه قابل حمل و نقل ثبت ولتاژ، پست آموزشی رله دیفرانسیل برق، و تولید کود ورمی‌کمپوست در این مرکز خبر داد.

تصویب سه طرح پیشنهادی در مرکز رشد علم و فناوری دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، سید علی جعفری عصر امروز در چهارمین جلسه شورای فناوری مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتی که با حضور کلیه اعضا تشکیل شد از تصویب سه طرح پیشنهادی در این مرکز خبر داد.

سرپرست مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتی گفت: درخواست پذیرش هسته تحقیقاتی (تجهیزصنعت پارس) مرکز رشد علم و فناوری کنگان که طراحی و ساخت دستگاه قابل حمل و نقل ثبت ولتاژ و مانیتورینگ باطری های صنعتی است مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

وی ادامه داد: مهمترین ایده تولید و نصب این دستگاه  باعث صرفه‌جویی در نیروی انسانی، باعث کاهش خطای انسانی در هنگام خواندن، یادداشت و ثبت اطلاعات، کاهش خطرات جانبی و دقت بیشتری در روش اتوماتیک در این طرح می‌باشد.

جعفری اضافه کرد: اعتبار پیشنهادی و موافقت شده این طرح مبلغ 50 میلیون ریال است و اعتبار خدماتی این طرح مبلغ 100 میلیون ریال است. دومین طرحی که در مرکز رشد علم و فناوری دشتی به تصویب رسید ساخت پست آموزشی رله دیفرانسیل برق در مرکز رشد علم و فناوری تنگستان بود.

جعفری خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این طرح ساخت و تولید رله آموزشی دیفرانسیل می‌باشد. اعتبار پیشنهادی و موافقت شده این طرح مبلغ 2 میلیون و 400 هزارتومان می‌باشد و اعتبار خدماتی این طرح  مبلغ 10 میلیون تومان است.

جعفری گفت: سومین طرح مربوط به طلایه‌داران سبز از مرکز رشد شهرستان تنگستان بود که تولید کود ورمی‌کمپوست (کود آلی) است.

وی بیان داشت: از ویژگی‌های این طرح افزایش مقاومت محصولات کشاورزی، ارتقاء مقاومت دربرابر پاتوژن‌ها و عوامل بیماری‌زای خاک، کاهش و نهایتاً حذف مصرف کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی، تامین کننده عناصر اساسی در ایجاد عطر و طعم در محصولات و افزایش زمان انبارداری با حفظ کیفیت محصولات است.

جعفری افزود: اعتبار پیشنهادی این طرح مبلغ 19 میلیون و 214 هزار تومان و اعتبار خدماتی این طرح مبلغ 10 میلیون تومان بود که موافقت شد.

انتهای پیام/60006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول