اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه آزاد خبر داد

صدور مجوز پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد در تهران

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یک میلیون و 800 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند که این تعداد نیمی از دانشجویان سراسر کشور هستند.

صدور مجوز پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد در تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین عبدالله افشار صبح امروز در مراسم افتتاحیه سیزدهمین کنفرانس سیستم‌های فازی ایران که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با پیام دکتر دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مولود انقلاب اسلامی است و به همین علت جزو توفیقات و ارزش‌های این انقلاب محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تعدد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی و با بیان این مطلب که دانشگاه آزاد اسلامی سهم زیادی را در توسعه علمی کشور بر عهده دارد عنوان کرد: امروز یک میلیون و 800 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند که 250 هزار نفر از آنان دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند و این آمار یعنی نیمی از جمعیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی سراسر کشور که در نخست آمار قابل توجهی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: همچنین 10 هزار نفر از این 250 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی نیز در مقطع دکترا تحصیل کرده و نیمی از دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند.

افشار در ادامه با بیان این مطلب که مدیریت جدید در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال ارتقای سطح کیفی این دانشگاه است خاطرنشان کرد: البته نباید از زحمات مسئولان این دانشگاه نیز چشم‌پوشی کرد چرا که یکی از توفیقات دانشگاه آزاد اسلامی همین واحد قزوین است که با تلاش‌های مسئولان گذشته به نتیجه رسیده و ما نیز باید قدردان مسئولان گذشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که دانشگاه آزاد اسلامی را باید از آموزش محور به سمت پژوهش محور سوق داد ابراز داشت: در سال 91، 297 همایش در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده که 14 همایش آن بین‌المللی ، 90 همایش ملی و مابقی نیز منطقه‌ای و داخلی بوده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اذعان داشت: البته از توفیقات برپایی این همایش‌ها این است که بیشتر آنها با همکاری نهادهای خارج از دانشگاه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از این 297 همایش نیز 10 همایش مرتبط با سیستم‌های فازی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده که اهمیت این حوزه علمی را می‌رساند.

این مسئول با اشاره به آمار قابل توجه ارائه مقالات در این دانشگاه عنوان کرد: در سال 91، 2374 مقاله در دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شده و همچنین در ژورنال‌های معتبر و بین‌المللی نیز 10 هزار و 151 مقاله توسط دانش‌پژوهان ارائه شده است که در نوع خود بی‌نظیر می‌باشد.

افشار با بیان این مطلب که دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه حائز رتبه نخست در کشور است و در حوزه سیستم‌های فازی نیز در همین زمره قرار دارد تأکید کرد: در سال 91 یک هزار و 22 طرح پژوهشی در دانشگاه آزاد ارائه شده است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در کشور عنوان کرد: توسعه و ایجاد شرکت های دانش بنیان از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است که البته آیین‌نامه آن در این دانشگاه تدوین شده و در سال 92 در نظر است تا 200 شرکت دانش بنیان ایجاد شود و یکی از اولویت‌های این دانشگاه ایجاد مراکز رشد فناوری است که تاکنون 45 مرکز رشد دایر شده است.

افشار با اشاره به اهمیت و ضرورت تأسیس پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: به زودی مجوز پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد استان تهران از طریق وزارت علوم صادر خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اذعان داشت: 40 مرکز برای تحقیقات تخصصی نیز در راستای ایجاد قطب‌های پژوهشی تشکیل شده است.

افشار در ادامه با بیان برخی خواسته‌های این دانشگاه از مجلس خطاب به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که در این مراسم حضور داشت بیان کرد: دانشگاه آزاد متعلق به مردم بوده و با بودجه مردم اداره می‌شود که برای یک ریال آن نیز برنامه‌ریزی داریم به همین دلیل از مجلس درخواست می‌کنیم تا برای شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی نیز از بودجه صندوق‌های پژوهشی استفاده شود و همچنین از بودجه‌ای که برای بنیاد نخبگان به کار گرفته می‌شود سهمیه‌ای نیز برای دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص یابد. 

افشار در خاتمه بر کاربردی شدن نتایج حاصل از این کنفرانس تأکید کرد.

انتهای پیام/2667/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول