اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه اردبیل:

مکتب علمی امام صادق (ع) دشمنان را به واهمه انداخته بود

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل گفت: مکتب علمی امام صادق (ع) دشمنان را به واهمه انداخته بود.

مکتب علمی امام صادق (ع) دشمنان را به واهمه انداخته بود

حجت‌الاسلام مهدی نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: مکتب امام صادق (ع) مکتب حیات‌بخش و انسان‌سازی است که در آن بیش از صدها دانشمند، عالم، فقیه و انسان‌های فرهیخته رشد کرده و به بالندگی رسیدند که در این باب باید مجاهدت‌ها را پاس داشت.

وی تصریح کرد: در مقطعی که امکان تبلیغات به صورت گسترده وجود نداشت و یک دوره خفگان علیه اسلام و مبانی آن شروع شده بود امام صادق (ع) در یک نقشه زیرکانه سعی کرد با تربیت شاگردان شاخص و ممتاز بتواند اثرگذاری خود را نشان دهد و دین اسلام را از جهل و آموزه‌های غیرواقعی پاسداری کند.

نوروزی با اشاره به شاگردان بسیاری که در محضر امام صادق (ع) در علوم مختلف تلمذ کردند، افزود: علومی که از دانشگاه امام صادق (ع) به جهان عرضه شده است سبب رونق علم و شکوفایی دانش در دنیا شد.

این مسئول به مقام بزرگی که آن حضرت در تاریخ تمدن بشریت داشته است، اشاره کرد و ادامه داد: آنچه که امروز در این قالب مشاهده می‌کنیم همه حیات طیبه‌ای است که از منبع دانش آن حضرت و سرچشمه وحیانی حضرت امام صادق (ع) و مکتب اسلام سرچشمه گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز وظیفه همه دانشگاهیان، روحانیان، علما و اساتید برجسته است که شاخصه‌های علمی و فقهی دانشگاه بزرگ امام صادق (ع) را مورد بازبینی و توجه قرار دهند چرا که امروز تمام بشریت به علم ائمه هدی به ویژه علوم امام صادق (ع) نیاز دارند.

مدیر حوزه علمیه اردبیل در ادامه اذعان داشت: بشریت به معنای واقعی امروز تشنه معارف ناب اسلامی و دینی است و در این زمینه آنچه که یک ارزش و جایگاه اصیل به شمار می‌رود شناخت علوم ترویج شده از سوی امام صادق (ع) است که می‌تواند جامعه بشری را از خطرات و آسیب‌ها در امان نگه دارد.

نوروزی بیان داشت: امام صادق (ع) در دوران زندگی و حیات پرثمر خود سعی کرد در کنار آموزش علوم و فنون مختلف شاگردانی اخلاق‌مدار با روحیه اعتقادی واقعی تربیت کند تا همگان بتوانند از این مکتب اندوخته‌ای برای خود بیندوزند.

وی، ضرورت حضور در محافل و مجالس عزاداری امام جعفر صادق (ع) را یادآور شد و عنوان کرد: نباید این آیین‌ها و برنامه‌ها کم رونق شده و یا به برخی شیوه‌ها و اندیشه‌های خلاف واقع تبدیل شود.

انتهای پیام/62001/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول