اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

روش علمی امام صادق(ع) برگزاری کرسی‌های مناظره و پاسخ به شبهات بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مباحثه خردمندانه و برگزاری کرسی‌های مناظره و نظریه‌پردازی به منظور کشف زوایای معرفتی دین و پاسخ به شبهات مخالفان و تربیت شاگردان خردگرا و دین‌باور در روش علمی امام صادق (ع) بود.

روش علمی امام صادق(ع) برگزاری کرسی‌های مناظره و پاسخ به شبهات بود

به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم شب شهادت امام صادق(ع) و با اشاره به سالروز شهادت آن امام همام، گفت: امام صادق(ع) رئیس مذهب و مکتب شیعیان؛ بلکه امام همه مسلمانان هستند.

وی افزود: در دوران امام صادق(ع) برخی از مسلمانان به جبرگرایی اعتقاد داشتند؛ یعنی اختیار خود را در سرنوشت سهیم نمی‌دانستند و هر جریانی را تحت اراده خداوند متعال تصور می‌کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: در شرایطی امام صادق(ع) نماد توحید بودند که عده‌ای عقل و خردورزی را تعطیل و اسیر افکار و اعتقادات جبریون بوده و دیگر به تأثیر نزول کتب الهی و پیامبران، عدالت پروردگار و حتی تلاش خود انسانها در سرنوشت اعتقادی نداشتند.

مرویان‌حسینی با تأکید بر نقش جایگاه امام صادق(ع) در اسلام، بیان کرد: معارف این حضرت، عقلانیت اسلامی را به نمایش گذاشت جبرگرایی را به گوشه‌ای راند و اعتقادات باطلی که برخی فرقه‌های انحرافی در برابر توحید، تبلیغ و ترویج می‌کردند از پیشانی اسلام پاکسازی کرد.

وی با بیان اینکه توحید و نبوت در سایه مجاهدت فرهنگی امام صادق(ع) حفظ شد، عنوان کرد: مباحثه خردمندانه و برگزاری کرسی‌های مناظره و نظریه‌پردازی به منظور کشف زوایای معرفتی دین و پاسخ به شبهات مخالفان و تربیت شاگردان خردگرا و دین‌باور در روش علمی امام صادق (ع) بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اذعان داشت: مذاهب اسلامی هر یک به طریق مستقیم و غیرمستقیم از خرمن علمی ایشان بهره برده‌اند و مرجعیت علمی و محبت عاطفی به ایشان را باور دارند.

مرویان‌حسینی بیان کرد: امام صادق(ع) چهار هزار شاگرد تربیت کردند که جابر بن حیان پدر علم شیمی و بنیانگذار بسیاری از ابتکارات در عرصه علم شیمی از نمونه شاگردان ایشان بود.

وی ابراز داشت: باید دوشنبه یازدهم شهریور مصادف با 25 شوال سالروز شهادت امام صادق (ع) در مشهدالرضا(ع) مساجد، تکایا و حسینیه‌ها را سیاه‌پوش عزای رئیس مذهب و امام مسلمانان کرده و ارادتمان را به ساحت مقدس آن حضرت نشان دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: باید از طریق مساجد، کانون نور و معنویت را ترویج دهیم.

انتهای پیام/2202/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول