اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

امت اسلام در مجالس عزای امام صادق(ع) حضور پرشور داشته باشند

یکی از مراجع تقلید قم گفت:‌ از امّت اسلام و همه شیعیان می‌خواهم که در سالروز شهادت آن حضرت در دسته‌های عزاداری و مجالس سوگواری شرکت کرده و سرتاسر ایران را با روایات و احادیث و کلمات اخلاقی و علمی امام صادق (ع) معطر کنند.

امت اسلام در مجالس عزای امام صادق(ع) حضور پرشور داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از مسئولان هیئات مذهبی سراسر کشور با اشاره به شاگردان بسیاری که در مکتب امام صادق (ع) در علوم مختلف تلمّذ کرده‌اند، بیان کرد: علومی که از دانشگاه عالی امام صادق (علیه‌السلام) به جهان عرضه شده است موجب رونق علم و شکوفایی دانش در دنیا شد.

وی به مقام بزرگی که آن حضرت در تاریخ تمدّن بشریت دارند اشاره کرد و اظهار داشت: همه‌ دانشمندان دنیا از منبع دانش آن حضرت و سرچشمه‌ وحیانی ایشان استفاده کرده و تا به امروز، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه وام‌دار مقام بزرگ علمی و اخلاقی آن امام بزرگوار هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه همه‌ رهبران اهل سنّت در مقابل آن حضرت اظهار کوچکی و شاگردی کرده‌اند و شاگردی در دانشگاه آن حضرت را برای خود افتخار می‌دانستند، افزود: اگر علوم امام صادق (ع) را از بشریت جدا کنیم، دنیا پر از جهل و ظلمت خواهد شد.

وی ادامه داد: وظیفه‌ دانشمندان این است که برای شخصیت بزرگ علمی آن امام هر ساله همایش‌ها و کنگره‌های بزرگ برگزار کنند و اساتید و علما در جوانب علمی آن سخنرانی کرده و مقالات و کتاب‌ها بنویسند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که حوزه‌های علمیه در درجه اول باید چنین وظیفه‌ بزرگی را انجام دهند بیان داشت: اساتید حوزه‌ها همه وظیفه‌ دارند از امام صادق (علیه السلام) و سایر امامان معصوم (صلوات‌الله علیهم اجمعین) تجلیل کرده و دنیا را به علوم آن امامان عزیز آشنا کنند.

صافی در قسمت دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ من از امّت اسلام و همه شیعیان می‌خواهم که در سالروز شهادت آن حضرت در دسته‌های عزاداری و مجالس سوگواری شرکت کرده و سرتاسر ایران را با روایات و احادیث و کلمات اخلاقی و علمی امام صادق (ع) معطر کنند.

این مرجع تقلید افزود: شرکت در مجالس عزاداری، مصداق واقعی تعظیم شعائر است و باید مسلمانان و شیعیان با شرکت یکپارچه و باشکوه در این مراسم اعلام وجود کرده و رشد دینی و کمال بینش و شعور خود را به جهانیان عرضه کنند.

انتهای پیام/2258/ق/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول